هفته گذشته معاونت علمی شاهد رویداد‌های مختلفی بوده که در این بسته خبری به آن‌ها اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها را بازگو می‌کنیم.

آمادگی برای ایجاد خط اعتباری مشترک با روس‌ها

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس یک هیئت بلند پایه به مسکو سفر کردند وی ضمن اشاره به همکاری ایران و روسیه گفت: همکاری در حوزه فناوری و نوآوری بین ایران و روسیه از طریق ساختاری ویژه، طی سال‌های اخیر دنبال شده که بیانگر اهمیت تعاملات فناورانه و اصرار به تحکیم و تقویت سطح روابط دوجانبه در این بخش بوده است. به این امید که دانش و فناوری‌های نوین نظیر نانو فناوری، بیوتکنولوژی، علوم هوا و فضا، علوم شناختی و انرژی‌های نوین در سایه همکاری‌های دانشگاهی بتواند سرعت توسعه و پیشرفت را برای رقم زدن آینده‌ای بهتر در این منطقه جغرافیایی مهیا کند.

طرح حمایت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه فضایی اجرایی می‌شود

طرح حمایت از دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه فضایی در راستای توسعه سند جامع هوافضای کشور و تحقق هدف حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه فضایی در ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود.

این طرح ضمن پایش دستاورد‌های علمی پژوهشی موجود در حوزه فضایی، به تعیین جایگاه فعلی کشور در سطح جهانی و برنامه‌ریزی برای ارتقای این بخش در کشور می‌پردازد.


رشد تصاعدی روابط ایران و روسیه در حوزه فناوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست تجاری و فناوری مسکو خواستار تسریع در اجرای موافقت‌نامه‌ها برای گسترش روابط تهران و مسکو در عرصه فناوری شد.

وی بیان کرد: حضور ۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در دو شهر و شرکت آن‌ها در دو نشست مجزا بی سابقه است، خوشبختانه پلتفرم خوبی در بحث صادرات بین ایران و روسیه در حال شکل گیری است خصوصا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که ادبیات خاصی را برای توسعه صادرات خود نیاز دارند و این برنامه می‌تواند این موضوع را تسریع کند.

اگر به فکر مونتاژ باشیم صنعت نخواهیم داشت
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من به بسیاری از سیاست‌های دولت منتقد هستم، اما با این وجود اتفاقات خوبی طی دو سال گذشته در صنعت خودروسازی انجام شده است.
وی ادامه داد: تا زمانی که کار طراحی را انجام ندهیم نمی‌توانیم محصول دانش بنیان داشته باشیم ما باید دانش ساخت خودرو در کشور داشته باشیم و نفس اینکه صنعت خودرو به سمت مونتاژ حرکت کند درست نیست، اما با این وجود خوشبختانه بعد از خروج پژو از کشور اتفاقات خوبی افتاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار