دولت آمریکا طرحی را برای به صفر رساندن میزان پذیرش پناهجویان این کشور تا سال ۲۰۲۰ در دست بررسی دارد.

دولت ترامپ پذیرش پناهجویان را به صفر می‌رساندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در چارچوب طرحی برای پایان دادن به برنامه پناهندگی این کشور تا سال ۲۰۲۰ میزان پذیرش پناهجویان را به صفر می رساند.

منابع مطلع از مذاکرات در حال انجام میان مقامات امنیتی و خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا، به پولیتیکو اعلام کردند که طرحی برای رساندن پناهجویان پذیرش شده به این کشور به صفر در دست بررسی قرار دارد.

با این حال مقامات امنیت میهن طرح دیگری را برای رساندن شمار پناهجویان به ۳ هزار تا ۱۰ هزار نفر را ارائه کرده اند. منابع آگاه به پولیتیکو گفتند پیشنهادات رسمی این نهاد‌ها تا ابتدای ماه آگوست ارائه خواهد شد.

گروه های حامی پناهجویان به نشریه پولیتیکو گفتند چنین اقدامی ضربه بزرگی به  این گروه‌ها وارد و هزاران فرد را که در میانه روند درخواست پناهندگی هستند، با مشکل مواجه می‌کند. گزارش مربوط به تغییرات احتمالی در برنامه پناهندگی در حالی منتشر شد که وزارت دادگستری و وزارت امنیت میهن این هفته برنامه‌هایی را  اعلام کردند تا به حمایت‌های پناهندگی برای اکثر مهاجران آمریکای مرکزی پایان دهد.

رئیس جمهور آمریکا قوانین مهاجرتی این کشور را بدترین قوانین در دنیا می داند و از کنگره این کشور خواسته تا قوانین مهاجرتی سختگیرانه تری را به تصویب برساند. دولت ترامپ با دفاع از محدودیت‌های جدید و با استناد به شمار رو به رشد پناهجویانی که قصد ورود به آمریکا را دارند، اصلاح سیستم‌های مهاجرتی پیشین را ضروری می داند.

دولت ترامپ هفته گذشته یک قانون جدید ارائه کرد که بر اساس آن همه مهاجرانی که می‌خواهند از طریق مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شوند، نخست باید مراحل درخواست پناهندگی خود را در یک کشور سوم که در مسیر خود به آمریکا از آن گذشته اند، طی کرده باشند.

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها اعلام کرده بود با ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور مقابله خواهد کرد. وی چندی پیش هم به نیرو‌های سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا دستور داده بود روند اخراج مهاجران غیرقانونی را که با وجود دریافت اخطار، هنوز خاک آمریکا را ترک نکرده‌اند، آغاز کند. این عملیات بازداشت مهاجران روز یکشنبه آغاز شد و ترامپ حتی روند پیشروی آن را «بسیار موفقیت آمیز» توصیف کرد.

ترامپ در حالی این طرح ضدمهاجرتی جدید را ارائه کرده است که در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی زیادی از وضع بد اردوگاه‌های بازداشت مهاجران در آمریکا انتقاد کرده‌اند. دولت آمریکا هم اعلام کرده است علت اصلی پرحجم بودن این اردوگاه‌ها هجوم بی‌سابقه پناهجویان از کشور‌هایی مثل گواتمالا، هندوراس و السالوادور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار