افزایش ۱۵ برابری اقامت در واحد‌های بوم گردی اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش ۱۵ برابری اقامت در واحد‌های بوم گردی استان اردبیل در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش پانزده برابری اقامت در واحد‌های بوم گردی استان اردبیل در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال قبل حدود ۸۳۰ نفر در واحد‌های بومگردی در سطح استان اقامت داشتند که این میزان در سال جاری به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ واحد بومگردی در سطح استان فعال است، تصریح کرد: توسعه واحد‌های بومگردی در سطح استان با توجه به قابلیت‌های تاریخی و طبیعی اردبیل جز اولویت‌های ما در اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل است.

فلاحی ادامه داد: واحد‌های اقامتی استان اردبیل باید پاسخگویی تمامی ذایقه‌ها و سلایق مختلف در حوزه گردشگری باشد و در این خصوص تسهیلات ویژه‌ای برای ایجاد کنندگان واحد‌های بومگردی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه بومگردی می‌تواند به اقتصاد مناطق روستایی و جوامع محلی کمک کند، اضافه کرد: توسعه واحد‌های بومگردی از شمال تا جنوب استان سیاست اصلی ما در این حوزه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اقامت بیش از هزار نفر در واحدهای بومگردی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.