رئیس خانه معدن ایران گفت: در فاز اول طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ۵ استان کشور به عنوان پایلوت، انتخاب شدند.

یبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غریب پور رئیس خانه معدن ایران در همایش رونق تولید با احیا فعال سازی معادن کوچک در جمع خبرنگاران گفت: احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال ۹۶ با امضای ۲ تفاهم نامه ۴ جانبه  به صورت مجزا میان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، خانه معدن، شرکت میدکو، گل گهر و انجمن سنگ آهن ایران کار خود را آغاز کرد.

غریب پور افزود: حضور بخش خصوصی در این طرح (احیا) سبب اتخاذ تصمیم‌های مشترک و همچنین سرعت در اجرای تصمیم‌ها می‌شود. با هدایت سرمایه‌ها به سمت توسعه اکتشاف، شاهد سرعت گرفتن برنامه‌های این بخش خواهیم شد.

او اضافه کرد: چنانچه در گذشته شرایط مساعدی برای مشارکت دادن بخش خصوصی فراهم شده بود، بطوریکه خوشبختانه امروزه در موضوعات اصلی همچون اکتشاف، شاهد سرعت عمل بالایی بودیم و قطعا شرکت‌های خصوصی، عملکرد بهتری در این حوزه داشتند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: در فاز نخست طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ۵ استان کشور به عنوان پایلوت، انتخاب و عملیات اجرایی آن شروع شد. به دلیل موفقیت طرح و استقبال زیاد گروه‌های هدف، این به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دولت تصویب شد. با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸، مسئولیت اجرایی طرح یاد شده، در قالب پروژه اقتصاد مقاومتی به ایمیدرو و سپس از سوی ایمیدرو به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌ای همکاری تامین مالی برای توسعه معادن کوچک مقیاس فی مابین بانک صنعت و معدن صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیت‌های معدنی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضا رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار