کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزان پیشرفت پروژه‌های آماده سازی برای برگزاری این رقابت‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام کرد، قطر با ۲۰۰ میلیون ساعت کار، تقریبا ۷۵ درصد از طرح آماده سازی امکانات لازم برای برگزاری معتبرترین رویداد فوتبالی جهان را محقق کرده است.

این مسئول در ادامه گفت: کمیته اشیا و میراث اعلام کرده است که از زمان شروع کار بر روی اهداف جام جهانی ۲۰۲۲، ۲۰۰ میلیون ساعت صرف شده است، و در طی این تقریبا ۷۵ درصد از طرح آماده سازی تسهیلات به پایان رسیده است.

به گفته این کمیته، تاکنون سه مجتمع تمرینی و ۲ استادیوم برای برگزاری بازی‌های قهرمانی جهان افتتاح شده اند و ۲ وزشگاه دیگر، از جمله ورزشگاه الخور، که در آن مسابقات نیمه نهایی برگزار می‌شود، در نیمه دوم امسال افتتاح خواهد شد. ساخت ورزشگاه الخور، که ظاهر آن مانند چادر سنتی صحرانشینان طراحی شده، در حال حاضر تکمیل  است.

قطر اولین کشور عربی است که میزبان جام جهانی شده است. برای اولین بار در تاریخ جام جهانی، این مسابقات نه در تابستان، بلکه در زمستان و در ماه نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. هشت استادیوم برای مسابقات در این کشور امیر نشین ساخته خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

احتمال برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با حضور ۳۲ تیم قوت گرفت

کی روش با سبز پوشان در جام جهانی 2022 قطر

استقبال امیر قطر از مشارکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲


انتهای پیام/

آمادگی ۷۵ درصدی امکانات و تاسیسات جام جهانی ۲۰۲۲

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار