سامانی گفت: با تصویب ماده ۴ لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌ها، سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات شدند.

سرمایه‌گذاری در تبدیل پسماند به انرژی با تصویب مجلس معاف از پرداخت مالیات شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با اشاره به بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیردولتی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها در صحن علنی مجلس اظهار کرد: با عنایت ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مدیریت پسماند با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهر‌ها تصمیمات بسیار مهمی با تصویب مواد این لایحه دولت گرفته شده است.

وی افزود: با تصویب ماده ۴ این لایحه سرمایه‌گذاری در ایجاد و بهره‌برداری از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی معاف از پرداخت مالیات شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرارداد‌های خرید تضمینی برق از تاسیسات تبدیل پسماند به انرژی و عوارض مندرج در ماده ۲ این قانون شامل این معافیت‌ها شد.

سامانی با بیان اینکه اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است، تأکید کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس با تصویب این لایحه بتوان اقدامات ارزشمندی در مدیریت پسماند کشور انجام داد.

وی یادآور شد: با تصویب ماده ۵ این لایحه به منظور کمک به اجرای دقیق فرآیند اصولی مدیریت پسماند، تمام فعالیت‌های مرتبط با مدیریت اجرایی پسماند شامل تفکیک از مبدأ، جمع آوری، پردازش، بازیافت، تولید انرژی و دفع، از مالیات مستقیم با نرخ صفر درصد برخوردار شدند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها تأکید کرد: با تصویب این مواد، مشوق‌هاى قابل توجهى براى سرمایه‌گذاران در این حوزه ایجاد شده است و سرمایه‌گذارى در موضوع تبدیل پسماند به انرژى به یکى از پربازده‌ترین فعالیت‌ها تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اهتمام دولت و مجلس در رفع معضل پسماند جدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار