بلوریان تهرانی گفت: تکنولوژی کهنه و ماشین آلات قدیمی جدی‌ترین سد راه تولید صنعتی در ایران است.

ماشین آلات فرسوده سد راه رونق تولیدمحمد بلوریان تهرانی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ایجاد اشتغال اظهار کرد: امر تولید عاملی است که منجر به رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد و همین از بروز رکود اقتصادی جلوگیری خواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه تولید بر اشتغال مقدم است، عوامل تولید را به سرمایه, نیروی انسانی, تکنولوژی, منابع, فرهنگ و اراده ملی  تقسیم کرد و افزود: اگر عوامل یاد شده  در کنار یکدیگر رشد کنند رونق تولید, اشتغال به همراه می آورد، ولی اگر سدی بر سر راه تکامل یکی از این عوامل پیدا شود، روند کار و تولید و اشتغال کُند یا منحرف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نهضت ساخت داخل تنها مختص قطعات یا ماشین آلات نیست




بلوریان تهرانی با اشاره به منابع طبیعی و تکنولوژی پیشرفته که از عوامل تاثیرگذار در ایجاد اشتغال هستند، بیان کرد: ایران از منابع طبیعی بسیار خوبی برخوردار است که بهره برداری از این منابع می‌تواند رونق تولید را افزایش دهد؛ تکنولوژی کهنه و ماشین آلات قدیمی جدی‌ترین سد راه تولید صنعتی در ایران است.

این کارشناس مسائل اقتصادی فرهنگ و اراده ملی را از مهم‌ترین عوامل تولید و ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: ایجاد شغل نیازمند توسعه نگرش تولیدی است، بدون وجود فرهنگ و اراده عمومی کمک به رشد اشتغال ممکن نخواهد بود.

وی در پایان نیروی انسانی متخصص و پایه پولی کشور که یکی از مولفه‌های تولید به شمار می‌رود را موثر در ایجاد اشتغال دانست.

گفت‌وگو از نازنین جهان تیغی

انتهای پیام/

فرهنگسازی ستون اصلی اجرایی شدن رونق تولید در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار