جرمی هانت در نشست اضطراری پارلمان انگلیس بدون در نظر گرفتن اقدامات غیرقانونی کشورش خواستار آزادی نفتکش متخلف انگلیسی و خدمه آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در نشست اضطراری پارلمان درباره توقیف نفتکش متخلف این کشور توسط ایران، بدون در نظر گرفتن توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران و در حالیکه در سخنانش از ایران خواست نفتکش متخلف انگلیسی و خدمه آن را فورا آزاد کند، ادعا کرد بر اساس حقوق بین الملل، ایرانی‌ها حق تعرض به کشتی انگلیسی یا سوار شدن بر آن را نداشتند!

هانت در ادامه مدعی شد: در خصوص امنیت تردد دریایی در تنگه هرمز پیشنهاد‌هایی از سوی آمریکا مطرح شده و با متحدان اروپایی‌مان نیز در این زمینه گفت‌وگو‌هایی انجام شده است. برای تشکیل نیروی اروپایی ویژه برای آزادی دریانوردی در تنگه هرمز تلاش می‌کنیم.

هانت با اشاره به اینکه اسکورت همه کشتی‌های انگلیسی امکان پذیر نیست، گفت: به همه کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند می‌گوییم که به ما اطلاع دهند تا از آن‌ها حفاظت کنیم!

او با ادعای اینکه  «قصد داشتیم  تلاش‌ها برای حل مشکل نفتکش گریس ۱ را افزایش دهیم»، افزود: لندن توقیف گریس۱ را به خواست آمریکا انجام نداده بلکه به دلیل تحریم‌های سوریه این کار را انجام داده و به ایران گفته‌ایم اگر مطمئن شویم نفت گریس۱ به سوریه نمی‌رود، از آزادی آن حمایت می‌کنیم.

هانت با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال تقابل و رویارویی با ایران نیست، مدعی شد: اگر ایران بخواهد تنش‌ها را افزایش دهد، باید هزینه حضور یک نیروی بزرگ غربی را در منطقه بپذیرد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: آمریکا نزدیک‌ترین متحد ماست، اما در زمینه برجام با آن‌ها هم‌نظر نیستیم. با این حال ایران باید درک کند نمی‌توان آزادی تردد (دریایی) را به خطر انداخت.

او در ادامه گفت: توافق هسته‌ای یک دستاورد است و می خواهیم آن را حفظ کنیم.

این اظهارات مغرضانه وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که سه هفته پیش مقامات جبل الطارق اعلام کردند یک نفتکش حامل نفت ایران به دست نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در این منطقه توقیف شده است. دولت جبل الطارق مدعی شد نفتکش «گرِیس-١» علی‌رغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت سبک ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است.

ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرده است این نفتکش از نظر فنی امکان پهلوگرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند نداشته است. با این حال گریس ۱ با گذشت حدود سه هفته در توقیف انگلیس قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
نفتکش دربرابر نفتکش ! تاوان غلط زیادی یا گربه رقصونی پای خودت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
انگلیسی های خبیث سفارت شما رو هم مثل سفارت امریکا می بندیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
فورااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااحرفت روپس بگیروالایک کشتی دیگت توقیف میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس روباه حیله گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
انگلیس خبیث باید فورا کشتی حامل نفت ایران را آزاد کند خسارت نگهداری غیر قانونی انرا بپردازد .
انگلیس ها اول باید اقدام اشتباهشان را جبران کنند و بعد توقع همکاری داشته باشند .
تهدید به حضور نیروهای غربی هم تهدید مسخره ای است . آنها در منطقه حضور دارند ومثل زالو دارند شیره ثروت امت اسلامی را می خورند .
Germany
ناشناس
۲۲:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
ها ها ها ها

واقعا که خنده داره حرفاشون.

بشین تو دیگه دم مردنته زیادی حرف نزن انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اتحادیه اروپا خرید نفت از سوریه رو تحریم کرده نه قروش نفت به سوریه رو
وزیر خارجه انگلیس تو حرفهاش سوتی داد
آخرین اخبار