مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از انتخاب واحد گردشگری سبز استان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست " اکوتوریسم؛ اقتصاد سبز" افزود: محیط زیست متعلق به همه آحاد جامعه و نسل‌های حال و آینده است و حفاظت از این میراث ارزشمند وظیفه عمومی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های زیست محیطی و طبیعی استان گفت: این استان با وجود وسعت نه چندان زیاد نسبت به مساحت کشوری، دارای ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور است و با توجه به غنای تنوع زیستی، اقلیمی، مناطق و چشم انداز‌های طبیعی کم نظیر در استان و حضور گروه‌های مختلف طبیعت گردی در این مناطق، استفاده پایدار و خردمندانه از ارزش‌های زیست محیطی، ضروری است.

الهام برنا معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تشکیل کارگروه مشترکی بین دستگاه‌های اجرایی، کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی به عنوان انجمن محیط زیستی و پیشنهاد دهنده این طرح و نمایندگان دفاتر خدماتی، راهنما‌های تور‌های گردشگری همچنین برنامه ریزی برای تعامل هرچه بیشتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای راهنمایان واحد‌های گردشگری در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: با همفکری و تعامل با گروه‌های ذیربط نسبت به تعیین معیار‌ها و آیتم‌های مربوطه برای معرفی واحد‌ها و مراکز گردشگری نمونه از لحاظ محیط زیستی اقدام و این دفاتر و مراکز را به عنوان واحد سبز برای اولین بار در سطح کشور معرفی خواهیم نمود.

انتهای پیام/د

واحد گردشگری سبز لرستان انتخاب شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.