مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زندان سرانجام کار قاتل فراریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۱ مردادماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

زندان سرانجام کار قاتل فراری

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی قتل جوانی ۱۸ ساله به نام جمشید در ساعت ۸ صبح هشتم تیرماه سال ۸۹ در یک منزل مسکونی در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستورکارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صحنه جنایت مشخص شد مقتول پس از مشاجره لفظی با سه مرد جوان با چند ضربه چاقو مجروح و پس از انتقال به مراکز درمانی به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: پس از چند روز از وقوع این جنایت ۲ نفر از متهمان را دستگیر که در بازجوئی‌های به عمل آمده ضارب که جوانی ۱۸ ساله به نام امین است را معرفی کردند.

وی تصریح کرد: تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل که دائماً محل اختفایش را در شهر‌های مختلف کشور تغییر می‌داد ادامه داشت تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی مبنی بر بازگشت او به شهر زاهدان بدست آمد و بلافاصله تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی وارد عمل شدند و او را در اقدامی غافلگیرانه در محدوده خیابان امیرالمومنین (ع) دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم خاطر نشان کرد: متهم به قتل ۲۷ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به قتل با انگیزه انتقام جوئی در پی اختلافات قبلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

توقیف ۳ تریلی حامل ۹۰ هزار لیتر نفت سفید قاچاق در"سراوان"

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته ماموران ایست بازرسی " گُشت " سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش-سراوان" به ۳ دستگاه تریلی حامل سوخت مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی سراوان پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۹۰ هزار لیتر "نفت سفید" قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف خودرو‌ها تصریح کرد: افراد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.


کشف یک تن و ۵۰۰ کیلوگرم شیرخشک قاچاق

سرهنگ سید محمد حسین فاطمی  گفت: در راستای طرح تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور "ایرافشان - اشار" به یک دستگاه وانت تویوتا مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۶۰ کیسه ۲۵ کیلوئی شیر خشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش تقریبی ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: خودرو وانت توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.


اخطاریه پلمپ برای ۶۱ واحد صنفی متخلف در "چابهار"

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاکسازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس امنیت عمومی اجرا شد.

وی بیان داشت: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در هفته گذشته از ۲۴۱ واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها اقدام کردند.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم تصریح کرد: در این راستا ماموران این فرماندهی برای ۶۱ واحد صنفی به علت داشتن برخی تخلفات صنفی اخطاریه پلمپ صادر کردند.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحد‌های صنفی را تشدید خواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۳۹ سارق و ۲۰ خرده فروش در زابل

سرهنگ غلامرضا میرشکاری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل  گفت: در راستای اجرای مرحله چهارم طرح اقتدار فرماندهی انتظامی زابل، افزایش گشت‌های هدفمند محسوس و نامحسوس و همچنین کنترل سارقان سابقه دار در زمینه سرقت احشام، موتورسیکلت، محتویات خودرو و اماکن خصوصی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به کشف بیش از ۱۷ فقره سرقت دراین طرح افزود: در این طرح که به مدت یک هفته اجرائی شد، علاوه بر دستگیری ۳۹ سارق و ۲۰ خرده فروش مواد مخدر، یک پاتوق فروش مواد افیونی پلمپ و مقدار ۱۸۲ کیلو و ۳۸۸ گرم موادمخدر از آنان کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ میرشکاری ادامه داد: همچنین در این طرح ۲۸ هزارو ۵۰ لیتر سوخت قاچاق و ۴ تن روغن قاچاق احتکارشده کشف و ۳۱ دستگاه خودرو و ۳۱ دستگاه موتورسیکلت به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات که باعث سلب آسایش عمومی شده بودند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل در پایان با بیان اینکه توجه به توصیه‌های پلیسی و رعایت موارد حفاظتی و کنترلی در پیشگیری از سرقت موثر است از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در حفظ و نگهداری اموال خود دست سارقان را در رسیدن به اهداف شوم شان کوتاه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار