مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: خانه‌های تاریخی در شهرستان اشکذر به همت مالکین و دوستداران میراث فرهنگی بازسازی و مرمت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمود ادیبان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر ضمن تشکر از ساکنین و مالکین خانه‌های تاریخی و مرمت این آثار تاریخی ای شهر گفت: مرمت خانه‌های تاریخی هر چه بیشتر در محلات قدیمی و بافت‌های تاریخی شهرستان اشکذر در حال پیشرفت است و مالکین این بنا‌ها با مرمت آن‌ها سعی در حفظ این سرمیاه‌های ارزشمند دارند.

وی افزود: هر بنای تاریخی، خود دارای هویت و شناسنامه‌ای برای محل و ساکنین بوده و تاریخچه‌ای از سرگذشت همراه با آداب و رسوم، فرهنگ و تمدن اقوام پیشین را در خود نهفته دارد که با حفظ و حراست از این آثار هویت اصیل فرهنگی تاریخی خود را حفظ کرده و شجره تاریخی هر شهر و روستا ماندگار می‌شود.

ادیبان ادامه داد: با همکاری و تشویق میراث فرهنگی جهت حفظ و مرمت خانه‌های ارزشمند تاریخی، از سال گذشته تاکنون مرمت خانه‌های قدیمی در بافت‌های تاریخی و روستایی شهرستان روند خوبی را داشته و با همت مالکین، چندین خانه مرمت و بازسازی شدند که از جمله آنها، خانه‌های علوی نسب، مسعودی، دهقانی، نصیری، اخلاقی، احسانی، حسینی، میردهقان و غیره را میتوان نام برد که به صورت کاملاً سنتی مرمت شدند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: با مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی موجود در محلات قدیمی که در حال متروکه شدن و تخریب است، و ایجاد میل و رغبت برای مرمت و حفاظت از این سرمایه‌های تاریخی در بین ساکنین و مالکان، بافت تاریخی محلات احیاء شده وپویایی و زندگی در آن‌ها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ی

بازسازی بناهای تاریخی اشکذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.