ثبت ۲۳ وقف جدید در خراسان‌شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت:۲۳ وقف جدید در خراسان شمالی طی چهار ماهه سال جاری ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام عظیم آسوده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ وقف جدید الکشف در استان شناسایی و به ثبت رسیده و ۹ وقف جدید دیگر هم امسال به همت ادراه اوقاف سازمان و مشارکت خیرین ثبت شد.

آسوده با اشاره به اینکه درمجموع امسال ۲۳ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود: سال گذشته در خراسان‌شمالی ۵۸ وقف جدیدالکشف شناسایی و ۴۸ وقف جدید نیز به ثبت رسید که درمجموع ۱۰۶ وقف جدید در سال ۹۷ در سامانه جامع موقوفات ثبت‌شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۰۶ موقوفه‌ای که پارسال در سامانه جامع موقوفات ثبت‌شده بیش از ۴۰ مورد منفعتی و درآمدزا و ۵۲ موقوفه انتفاعی هستند.

وی با ذکر اینکه نیات بیشتر وقف‌ های جدید استان احداث مسجد و حسینیه، محل نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، دارو درمان، عزاداری اهل‌بیت است، گفت: باید تلاش شود وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز استان به ثبت برسد و این در حالی است که هم‌اکنون اشتغال و ازدواج جوانان و دارو درمان از نیاز‌های ویژه خراسان شمالی است.

آسوده با اشاره به اینکه ۶۰ درصد موقوفات استان برای عزاداری ائمه اطهار به‌ویژه سیدالشهدا (ع) به ثبت رسیده است، افزود: در سطح استان پنج هزارو ۶۴۲ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۵۰ قبه وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

ثبت ۲۳ وقف جدید در خراسان‌شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.