جمعی از مسئولان، اصناف و بازاریان شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه بافق دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جمعی از مسئولان، اصناف و بازاریان شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی امام جمعه بافق دیدار کردند در ابتدای این دیدار سرهنگ اکبر صادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: در طول این چهل سال که از انقلاب اسلامی گذشته یکی از بازوان توانمند در اجرا و حفظ این نظام همکاری اصناف و بازاریان است.

وی افزود: در زمانی قرار داریم که شرایط اقتصادی کشور یک شرایط خاصی است که بازاریان می‌توانند کمک و یاری رسان مردم در شرایط خاص باشیم.

نقش پر رنگ اصناف در جنگ اقتصادی بر کسی پوشیده نیست

سرهنگ اصغر سلمانی رئیس بسیج اصناف استان یزد نیز در این دیدار ادامه داد: نقش اصناف و بازاریان از زمان قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و امروز هم در جنگ اقتصادی برکسی پوشیده نیست و نقش بسیار موثری در تمام جریانات داشتند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج اصناف کشور در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی که بحث محوری تمام اقشار بسیج به خصوص بسیج اصناف که نقش آن نسبت به اقشار جامعه پررنگ‌تر است.

مسئول بسیج اصناف استان یزد ضمن تقدیر وتشکر از اصناف و بازاریان بافق در خصوص کمک‌هایی که در مرحله اول به سیل زدگان انجام دادند تصریح کرد: در مرحله دوم که بحث بازسازی و تعمیر مناطق سیل زده است و تمام توان دولت هم جوابگو نیست و خسارت‌ها بیش از این است باید مثل زمان جنگ کمک‌های مردمی در کنار کمک‌های دولت مناق سیل زده را بازسازی کنیم.

سلمانی اظهار داشت: در راستای کمک به سیل زدگان سیل اخیر بسیج اصناف طرحی را راه اندازی کرده که تمام اقشار جامعه به خصوص اصناف وبازاریان در آن نقش دارند، طرح هر کاسب ۵۰ هزار تومان است که امیدواریم بازاریان در این طرح شرکت کنند و از بسیج و اتاق اصناف خواست که تمام ظرفیت اصناف وبازاریان را درگیر این کار کنند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم با مدیریت و توصیه‌های رهبری در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

پیش  گامی اصناف و بازاریان در کمک به مردم

علیرضا حسنی نائب رئیس اتاق اصناف استان یزد نیز به پیش قدم بودن اصناف و بازاریان در کمک به مردم اشاره و بیان داشت: اصناف و بازاریان همیشه پیش قدم بودند، امروز بازار در رکود است، ولی اصناف و بازاریان در کمک به سیل زدگان از هیچ کمکی دریغ نکردند.

وی تصریح کرد: پس از جمع آوری کمک‌های مردمی در مرحله اول ساخت منازل مسکونی در مرحله دوم را خواهیم داشت که سهمیه استان یزد حداقل ۲ هزار واحد مسکونی خواهد بود که از طرف اصناف و خیرین این کار انجام خواهد شد.

ولی الله رنجبر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بافق نیز بیان داشت: یکی از مفاهیمی که  از سوی مقام معظم رهبری تبیین شد بحث اقتصاد مقاومتی است که اگربه این مقوله توجه شود پیروز این نبرد خواهیم بود.

وی گفت: کمترین تخلفات بازار استان در بافق انجام می‌شود آن هم بعضا به دلیل عدم آگاهی به قوانین نظام صنفی هستند و طرح هر کاسه ۵۰ هزار تومان در شهرستان اجرا خواهد شد.

در پایان این دیدار حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق خاطر نشان کرد: ما کشورمان را ساختیم و می‌سازیم و در حال پیشرفت هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: اگر اصناف و بازاریان وارد صحنه شوند خیلی از مسائل حل خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اتاق اصناف ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.