ملکی‌فر با اشاره مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: به دنبال یارگیری در زیست بودم فناوری کشور هستیم.

مسئله اصلی شرکت‌های دانش بنیان توسعه بازار داخلی و خارجی است/ به دنبال یارگیری در زیست بودم فناوری کشور هستیمبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: ارائه تسهیلات مختلف در حوزه ارائه ضمانت نامه‌ها و سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های صندوق است.

وی ادامه داد: بودجه خدمات توانمندسازی در سال ۹۸ بیش از ۱۰ برابر مجموع سه سال گذشته است که این بودجه برای مشاوره، اخذ استاندارد و دیگر مسائل حمایتی در نظر گرفته می‌شود.

ملکی فر با بیان اینکه خدمات و رویکرد متفاوتی را در حوزه علمی در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: به جای آنکه شرکت‌های دانش بنیان سراغ ما بیایند ما سمت آنها رفتیم و کارهای آنها را مورد بررسی قرار دادیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: صندوق به تنهایی نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد و باید با دیگر بازیگران اکوسیستم نوآوری تعامل سازنده‌ای داشته باشد بر همین اساس به دنبال تدوین بسته‌های مختلف هستیم.

وی در تشریح بیشتر ارائه تسهیلات گفت: شرکت‌ها می‌توانند معادل مبلغی از اوراق بانکی را به صورت قرض الحسنه دریافت کنند همچنین تلاش کردیم به کمک ابزار‌های مختلف،  چابک سازی صندوق را محقق کنیم البته به کمک باز طراحی،  ارائه خدمات به کمترین زمان خود رسیده است.

ملکی‌فر با اشاره به اینکه مساله اصلی شرکت‌های دانش بنیان توسعه بازار داخلی و خارجی است، گفت: با برگزاری انواع نمایشگاه‌ها تلاش می‌کنیم خرید محصول از شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود و با اعزام هیئت‌های تجاری صادرات محصولات دانش بنیان را بهبود بخشیم.


بیشتر بخوانید: استارت‌آپ‌ها خدمات ارزان به مردم ارائه می‌کنند


فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت و ICT 

وی با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به امید قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اکنون در حوزه‌های سلامت و ICT فعال شده ایم.

ملکی فر اظهار کرد: به دنبال یارگیری در زیست بودم فناوری کشور هستیم و همانطور که رئیس جمهور گفت می‌خواهیم شرکت‌های دانش بنیان را در مسائل مختلف به خط کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره محور‌های همکاری صندوق و پارک‌های علم و فناوری بیان کرد: امکان کارگزاری پارک‌های علم و فناوری، پذیرش ضمانت و بهره مندی برای خرید و رهن ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: پارک‌ها می‌توانند به عنوان همکار صندوق خدمات توانمندسازی را ارائه کنند و پارک‌ها به عنوان همکار صندوق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار