تامین بودجه پرداخت غرامت بیمه کشاورز بیمه گذاران

بودجه پرداخت غرامت بیمه کشاورزی به بیمه گذاران در کشور تا پایان سال تأمین است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،افشین فهیما رئیس اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی کشور امروز در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان گفت: سهم دولت در بیمه‌های پایه فعالان حوزه‌های مختلف کشاورزی ۵۰ درصد است گفت:حوادث قهری و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل، سرما و بیماری‌های غیرقابل پیشگیری دام و طیور زیر پوشش این بیمه هستند.

او افزود:سامانه مناسب برای بیمه گری و پرداخت خسارت راه اندازی شده است.

عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور هم در این نشست با اشاره به آغاز اجرای طرح پوشش بیمه اجباری دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم از اردیبهشت تاکنون اجرای سریع این طرح را خواستارشد.

نیازعلی ابراهیمی پاک با بیان اینکه بخش‌های زیرپوشش طرح بیمه اجباری شامل همه واحد‌های صنعتی، نیمه صنعتی، روستایی و عشایری می‌شوند افزود: در اجرای این طرح همه دام‌ها و بقیه موارد شامل دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در برابر بیماری‌های واگیر و مشترک زیر پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان هم در این نشست بااشاره به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت وارده به بخش کشاورزی استان اصفهان ناشی از سیل امسال بر. تسریع پرداخت غرامت به بیمه شدگان این بخش در استان تأکید کرد.

منصورشیشه فروش افزود:پارسال ۵۶۰ میلیارد ریال غرامت جبران خسارت‌های کشاورزی استان اصفهان پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور با حدود هفت میلیون واحد دامی است گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن فرآورده دامی (گوشت قرمز و شیر) دراستان تولید می‌شودکه از نظر تولید شیر خام در کشور رتبه اول را دارد.

مهردادمرادمند افزود:تولید طیور شامل گوشت مرغ و تخم مرغ طی سال‌های گذشته در استان اصفهان رشد داشته ودر حال حاضر حدود هزارو ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی همچنین ۱۹۰ واحد مرغداری تخم‌گذار در استان فعال است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان اصفهان هم در این نشست گفت: از اول سال زراعی امسال تاکنون ۲۷ هزار هکتار باغ,۹۱ هزارهکتارمزرعه ,۱۰ هزار هکتار تنه درخت,۲۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین , ۷۰ میلیون قطعه طیور و ۳۳ هزار هکتار منابع طبیعی استان بیمه شده اند.

درنشست ستادبیمه کشاورزی استان اصفهان نمایندگان بخش‌های مختلف ازجمله دام، طیور، باغ و مزارع به بیان مشکلات بیمه‌ای و راهکار‌های تسهیل این بخش در حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/م

 

برگزاری نشست ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.