معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند.

۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری سکونت داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،سید محمد پژمان عصر چهارشنبه در همایش «بازآفرینی، هم‌افزایی و هم‌آفرینی» در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر مجاز زندگی می‌کنند اظهار کرد: حدود ۲۱ میلیون نفر جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به توسعه بافت‌های ناکارآمد شهری اشاره و افزود: سالانه جمعیتی حدود ۲۵۰ هزار نفر به این بافت‌ها افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون نوسازی گفت: طبق این قانون باید سالانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده در دستور کار نوسازی قرار گیرد، اما به میزان تسهیلات و ظرفیت‌های مالی مردمی و دیگر مسائل این امر محقق نمی‌شود.

وی طرح بازآفرینی پایدار شهری را مختص یک نهاد یا دستگاه خاص ندانست و خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌ها باید در این راستا گام بردارند.

پژمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به بازآفرینی پایدار شهری اظهار کرد: هر آسیبی که متوجه بافت فرسوده باشد گریبان‌گیر و متوجه دولت هم خواهد شد.

انتهای پیام/ز

۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری سکونت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.