مدیر نمایندگی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه خراسان شمالی از تشکیل پرونده برای ۱۶ طلبه جوان استان برای امامت جمعه خبر داد .

ورود جوانان به عرصه امامت جمعه/ جوان‌ترین امام جمعه کشور در خراسان شمالی خطبه می‌خواند‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر نمایندگی شورای سیاست گزاری ائمه جمعه خراسان شمالی از تشکیل پرونده برای ۱۶ طلبه جوان استان برای امامت جمعه خبر داد و گفت: جوان‌ترین امام جمعه کشور در شهر سنخواست خراسان شمالی خطبه می‌خواند.

حجت‌الاسلام نعمت الله آزموده افزود: ۵۰ درصد از اعضای ستاد نماز‌های جمعه استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

آزموده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ پایگاه نماز جمعه در استان فعالیت دارند افزود: هر هفته ۶ تا ۱۲ هزار نمازگزار با ستاد‌های نماز جمعه استان مشارکت داشته و وارد مصلی‌های سراسر استان می‌شوند که در این بین حدود ۱۰۰۰ نفر عوامل اجرایی اعضای ستاد‌های نماز جمعه را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: اکنون ۳۴ ائمه جمعه موقت در خراسان شمالی فعالیت داشته و در راستای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، ۱۶ پرونده دیگر برای طلاب و روحانیون جوان برای تصدی این سمت تشکیل شده است که حجت الاسلام علیزاده امام جمعه شهر سنخواست با ۳۲ سال سن جوان‌ترین امام جمعه کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین نماز جمعه خراسان شمالی در ۳ آبان ۵۸ در شهرستان شیروان اقامه شد افزود: میانگین و معدل سنی ائمه جمعه خراسان شمالی ۵۰ سال است که باید این رقم به زیر ۴۵ سال برسد.

آزموده با اشاره به ویژه برنامه‌های پنجم مردادماه و گرامیداشت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه در کشور خاطر نشان کرد: در راستای برگزاری جشن چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده که ریاست این کارگروه‌ها را ائمه جمعه هر شهرستان بر عهده دارند و کمیته‌های فرهنگی و هنری، خبری رسانه، هماهنگی نهاد‌ها و ارگان‌ها، تکریم و محتوایی ذیل این کارگروه فعالیت دارند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه ادارات و نهاد‌های استان مکلف از مصوبات شورای فرهنگ عمومی را پیگیری کنند گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز پیرامون جذب حداکثری جوانان به نماز جمعه یکی از مهمترین اهداف این مرکز به شمار می‌رود که باید مورد اهتمام ائمه جمعه قرار بگیرد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با بیان اینکه مصلی شهرستان سنخواست تا سه ماه آینده قابلیت بهره برداری دارد افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مصلی شهر‌های سنخواست و فاروج به ترتیب ۶۰ و ۵۳ درصد است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

ورود جوانان به عرصه امامت جمعه/جوان‌ترین امام جمعه کشور در خراسان شمالی خطبه می‌خواند‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.