معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور تسهیل فرآیند‌های قانونی، اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیأت اجرایی سه نفره در خراسان رضوی تفویض شد.

تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیأت اجرایی سه نفره در خراسان‌رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار گفت: با تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیأت اجرایی سه نفره در استان، از این پس اقدامات در حوزه بازآفرینی از طریق این هیأت و به دور از بروکراسی‌های پیچیده اداری طی خواهد شد.

او ادامه داد: هیأت اجرایی بازآفرینی شهری متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهردار مشهد است و هرگونه تصمیم گیری در زمینه بازآفرینی سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های ناکارآمد برعهده این هیأت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به انتخاب یک عامل اجرایی برای هیأت سه نفره به پیشنهاد شهردار مشهد، گفت: هیأت اجرایی مذکور نمونه‌ای از مدیریت واحد خواهد بود به طوری که تمامی فرآیند‌های قانونی در حوزه بازآفرینی اعم از اعطای تسهیلات و صدور پروانه‌های ساختمانی از این طریق پیگیری و انجام خواهد شد.

پژمان افزود: نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری امری بالینی است به این معنی که مسائل آن به صورت لحظه‌ای بروز پیدا می‌کند و رفع مشکلات این چنینی نیازمند تصمیم گیری لحظه‌ای است.

او با بیان اینکه محوریت اجرای الگوی بازآفرینی شهری با شهرداری مشهد خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس قانون و تاکید ریاست جمهوری، همه دستگاه‌های دولتی باید اراضی بلااستفاده خود را به منظور هزینه کرد در طرح بازآفرینی شهری در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، اما می‌توان از دارایی‌های موجود به نحو مطلوب برای تحقق اهداف مدنظر الگوی بازآفرینی شهری استفاده کرد.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

اجرای اقدامات در حوزه بازآفرینی به دور از بروکراسی‌های پیچیده اداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.