رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی نخستین مرکز پیش دبستانی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان به زودی در شیروان آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: یکی از خیرین شیروان ساخت این مرکز پیش دبستانی را متقبل شده که در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰متر مربع و زیربنای ۴۰۰ متر مربع با چهار کلاس ساخته می‌شود و گنجایش پذیرش ۵۰ دانش آموز را خواهد داشت.

متقیان هزینه پیش بینی شده برای ساخت این مرکز پیش دبستانی را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون پوشش دانش آموزان پیش دبستانی با نیاز‌های ویژه پراکنده بود که با احداث این مرکز، تحصیل آنان متمرکز و به صورت تخصصی امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز با رویکرد مداخله به هنگام برای زیر پوشش بردن دانش آموزان با نیاز ویژه فعال می‌شود، اظهار کرد: در این مرکز کودکان زیر چهار سال با مشکلات جسمی حرکتی، اوتیسم و ناشنوایی و کم توان ذهنی چهار سال به بالا پذیرش می‌شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: دانش آموزان در این مرکز از خدمات آموزشی و توانبخشی با رویکرد خانواده محور برخوردار می‌شوند و علاوه بر پوشش آموزشی آنان، دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای خانواده آنان برگزار می‌شود.

متقیان افزود: در این مرکز به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خدمات گفتار، کاردرمانی و مشاوره تخصصی ارائه می‌شود.

هم اکنون در شیروان ۱۷۲ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در ۲ مدرسه خاص و ۱۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

احداث نخستین پیش‎دبستانی دانش‎آموزان با نیاز‌های ویژه استان در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.