مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: ۱۹ هزار تن گندم در سال زراعی امسال از مزارع این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حمیدرضا کبدانی مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: محصول گندم کمتر از ۴۰ درصد از مجموع گستره زمین‌های زراعی و ۲۶ درصد از کل محصولات شهرستان خاش را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: امسال ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در خاش کشت و تولید شده است.

مدیرجهاد کشاورزی خاش ادامه داد: متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار حدود سه تن بوده که در برخی از اراضی نیز متوسط عملکرد به دلایل موفقیت در انجام کار و بهره‌گیری از بذر‌های اصلاح شده بیش از این مقدار است.

وی اظهار داشت: کشت گندم از اواسط آبان سال گذشته با ۱۶ دستگاه ردیف کار به صورت مکانیزه در شهرستان خاش آغاز شد و تا پایان دی ادامه داشت.

کبدانی بیان کرد: برداشت مکانیزه گندم با ۲۱ دستگاه کمباین و ده‌ها دستگاه دروگر از اوایل خرداد آغاز شده و پایان تیر ادامه دارد.
وی تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خاشدر چند روز گذشته توسط تعاون روستایی و اداره غله خریداری شده است.

مدیرجهاد کشاورزی خاش به کشاورزان توصیه کرد که از بذر‌های اصلاح شده، سامانه‌های نوین آبیاری و دستگاه‌های مکانیزه کاشت و برداشت گندم در جهت بالا بردن راندمان و کیفیت تولید بهره ببرند.

انتهای پیام/گ

برداشت گندم در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار