رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با دستیابی به تصاویر شخصی و خصوصی شخص دیگر اقدام به اخاذی از وی می‌کرد؛ خبر داد.

دستگیری عامل باج‌خواهی در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ دوم محمدعلی‌آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر اخاذی از وی با ارسال پیام‌های تهدیدآمیز انتشار تصاویر شخصی و خصوصی وی در فضای مجازی، با توجه به حساسیت پرونده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه، مدتی قبل با شخصی ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی دوست شده و با اعتماد به وی تعدادی از تصاویر شخصی وخصوصی خود را برایش ارسال کردم، ولی چند روز بعد با تهدید به پخش عکس‌های خصوص و شخصی‌ام، درخواست مبالغ زیادی وجه نقد از من نمود که بلافاصله با طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه نمودم، پس از اخذ اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی متهم به همراه کلیه ادله‌های دیجتبالی کشف شده، به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند، ولی با حضور شاکیه و در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت: مدتی پیش با شاکیه از طریق یکی از شبکه اجتماعی آشنا شده و با بدست آوردن اعتماد وی اقدام به اخذ عکس‌های خصوصی شاکیه می‌نماید و از این طریق قصد اخاذی از شاکیه را داشته است.

وی به شهروندان توصیه کرد: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی و خصوصی به هر نحوی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و از اعتماد بی‌جا به کاربران در فضای مجازی پرهیز کنید.

سرهنگ آدینه‌لو تأکید کرد: پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتار‌های مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد کنند به شدت برابر قانون برخورد کرده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 
انتهای پیام/ن
 
 

عامل باج‌خواهی دوست اینترنتی شاکی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.