حمید رضا حسنی گفت :علاوه بر ۳۸ بوم گردی در شاهرود ۱۲ بوم گردی دیگر نیز درخواست تاسیس داده و در مرحله تکمیل پرونده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حمید رضا حسنی رئیس میراث فرهنگی شاهرود گفت : ۳۸ بوم گردی در سطح شهرستان هم اکنون فعال هستند که به طور متوسط هر کدام برای سه نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: ۱۲ بوم گردی دیگر نیز هم اکنون در مرحله درخواست و بررسی پرونده قرار دارند که با افتتاح آن‌ها تعداد بوم گردی‌ها به ۵۰ می‌رسد که بیشترین میزان بوم گردی در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

حسنی با بیان اینکه سقفی برای بوم گردی‌ها در شهرستان تعیین نشده است، ابراز کرد: این امر در راستای اشتغال‌زایی و افزایش ماندگاری مسافران صورت می‌گیرد.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری شاهرود، ابراز کرد: امروز روستا‌های هدف گردشگری، چون قلعه بالا، ابر، قلعه نو و … میزبان هزاران گردشگر غیر بومی و حتی خارجی هستند که این امر نشان دهنده ظرفیت‌های عظیم شاهرود در این زمینه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مرمت مسجد جامع شاهرود نیز، توضیح داد: عملیات مرمت و ساماندهی قسمتی از بام و گنبد‌های این بنای ارزشمند اکنون در حال انجام است همچنین تخلیه بند‌های فرسوده گنبد‌ها و بندکشی مجدد، برداشت اندود سیمان دیوار‌ها و اصلاح نما و دیگر مرمت‌های موضعی از برنامه‌های در دست اقدام محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

مرمت مسجد جامع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.