معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۹ هزار عدد انواع دارو و مکمل‌های قاچاق در همدان کشف شد.

کشف ۲۹ هزار قلم انواع دارو ومکمل‌های قاچاق در همدان ایرج خدادای معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،   با اشاره به کشف ۱۵۱ قلم دارو قاچاق، گفت: در بازرسی‌های انجام شده که از سوی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل، معاونت غذا و دارو و بازرسان اداره ورزش و جوانان استان همدان از سطح باشگاه‌های ورزشی انجام شد، ۲۹ هزار انواع دارو و مکمل‌های از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

وی افزود: هدف از این بازرسی‌های دوره‌ای را پیشگیری و برخورد با فروش هرگونه دارو ومکمل‌های ورزشی در سطح باشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: مکمل ها‌ی ورزشی قاچاق اکثرا آلوده به مواد تقلبی غیر مجاز ومخدر هستند.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی سنتی ومکمل‌های معاونت غذا و دارو در ادامه گفت: مکمل‌های قاچاق که در سطح باشگاه‌های ورزشی، فضای مجازی، فروش اینترنتی رسانه های غیرمجاز فروش و ماهواره عرضه می گردد که تهدید کننده سلامت افراد به خصوص قشر جوانان جامعه است.

نگار مهری در ادامه خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی قاچاق می‌توان به بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری صرع و فشارخون نارسایی کلیوی وکبدی اشاره کرد.

انتهای پیام /م

۲۹ هزار انواع دارو ومکمل‌های قاچاق در همدان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.