دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل گفت: ۱۴ سند بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برای اولین بار در سطح استان اردبیل رونمایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی تصریح کرد: ۱۴ سند بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای اولین بار در سطح استان اردبیل رونمایی می‌شوند.

وی با اشاره‌به اینکه این ۱۴ سند در موزه اسناد ملی ایران نگه‌داری می‌شوند، افزود: این اسناد به طور امانت و به مدت یک‌ماه در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل اذعان داشت: این اسناد شامل شهادت‌نامه، اقدام‌نامه، مصالحه‌نامه، حکم دیوانی و متولی آستان هستند.

فلاحی تصریح کرد: اسناد مورد اشاره مربوط به قرن ۴ تا ۱۰ هجری قمری است که همزمان با آغاز هفته پاسداشت استان اردبیل و با حضور میهمانان استانی و کشوری در محل جنت‌سرای مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برنامه های هفته استان اردبیل با محوریت مجموعه جهانی شیخ صفی الدنی اردبیل و شیخ کلخوران خواهد بود که افتتاح برنامه های این هفته در شیخ صفی و اختتامیه آن در شیخ کلخوران ( از شیخ تا شیخ) در نظر گرفته شده است تا به واسطه بناهای تاریخی دوره صفویه بتوان گوشه ای از خدمات و اقدامات ماندگارصفویه را تبیین کرد.

انتهای پیام/ح

آغاز هفته پاسداشت استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.