نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نماز جمعه در بررسی مشکلات جامعه، تقویت اتحاد، افزایش آگاهی مردم و دفاع از انقلاب نقش مهمی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در گردهمایی اعضای ستاد‌های نماز جمعه استان بوشهر که در برازجان برگزار شد، افزود: نماز جمعه سنگری محکم برای دفاع از انقلاب و مقابله با تهاجم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه ولایت محور حرکت در جامعه اسلامی است، بیان کرد: اگر ولایت در جامعه اسلامی نباشد مشکلات مسلمانان افزایش می‌یابد.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به نقش اعضای ستاد نماز جمعه در برپایی این آیین عبادی و سیاسی، فعالیت در این زمینه را موهبتی الهی دانست که ذخیره‌ای برای آخرت این افراد خواهد بود.

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر نیز در این مراسم و در آستانه چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نماز جمعه پیش از انقلاب در برخی نقاط استان بوشهر اقامه می‌شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مختلف گسترش یافت.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری نماز جمعه را از مهم‌ترین عبادت‌های مسلمانان خواند که نقشی موثر در جامعه اسلامی دارد.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان هم گفت: خطبه‌های نماز جمعه از یک سو باعث افزایش آگاهی مردم از مسائل روز و تقویت اتحاد جامعه اسلامی می‌شود و از سوی دیگر مجالی به خطیبان این آیین عبادی و سیاسی می‌دهد تا مشکلات را به مسئولان گوشزد کنند.

در این مراسم ستاد نماز جمعه برازجان به عنوان ستاد نمونه کشوری معرفی و از اعضای آن قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

گردهمایی ستادهای نماز جمعه استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.