کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنان تا شنبه هفته آینده رشد ابر‌های همرفتی و رگبار‌های باران در نواحی جنوبی استان ادامه دارد.

ابر‌های هندی همچنان در سیستان و بلوچستان می‌باردعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی همچنان نفوذ باد‌های مرطوب اقیانوس هند به استان ادامه دارد که با توجه به شاخص‌های مطلوب همرفت انتظار می‌رود رشد ابر‌های همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندباد‌های موقت و صاعقه تا شنبه در استان ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه سامانه مونسون هند در هفته آینده نیز در استان ادامه خواهد داشت، افزود: آخرین تغییرات و تأثیر سامانه موسمی اقیانوس هند در سیستان و بلوچستان به صورت روزانه در اداره کل هواشناسی استان رصد می‌شود و آخرین تغییرات آن به اطلاع مردم عزیز می‌رسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن ریزش‌های این سامانه توصیه می‌شود مردم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های محلی و مسیل‌های نیمه جنوبی استان خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

تدارم بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار