وزیر دادگستری آمریکا پس از ۱۶ سال به دولت فدرال دستور داد مجازت اعدام را برگرداند و در اولین اقدام حکم اعدام پنج نفر را اجرا کند.

وزارت دادگستری آمریکا دستور مجازات اعدام در سطح فدرال را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، پس از تقریباً دو دهه «ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا روز پنج‌شنبه به دولت فدرال این کشور رسماً دستور داد تا مجازات اعدام را برگرداند.

وزیر دادگستری آمریکا برای اجرای رسمی و فوری این قانون همچنین به سازمان زندان‌های این کشور دستور داد مجازات اعدام را برای پنج نفر که حکم آن‌ها صادر شده اجرا کند.

در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت وزارت دادگستری قرار گرفته ویلیام بار دستور اجرای حکم اعدام را برای «پنج زندانی از افراد در صف اعدام که به قتل و در برخی پرونده‌ها به شکنجه و تجاوز محکوم شده‌اند» صادر کرده است.

به نوشته سی‌ان‌ان قرار است حکم اعدام این پنج نفر روز ۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۴ آذر ۹۸) اجرا شود. آخرین اعدام در سطح فدرال در سال ۲۰۰۳ و از طریق تزریق سم اجرا شد. طبق گزارش رسانه‌های آمریکا دولت فدرال هم‌اکنون ۶۲ نفر را به اعدام محکوم کرده و با وجود دستورالعمل وزارت دادگستری به زودی حکم آن‌ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
وزارت دادگستری آمریکا دستور اجرای مجازات اعدام در سطح فدرال را صادر کرد
وزیر دادگستری آمریکا پس از ۱۶ سال به دولت فدرال دستور داد مجازت اعدام را برگرداند و در اولین اقدام حکم اعدام پنج نفر را اجرا کند. بسیار عالیه با این حساب اگه راست و واقعیت داشته باشه ترامپ رئیس جمهور تون و بسیاری از آمریکاییها و هم پیمانان آمریکا که از آمریکا با دل و جانشون پیروی می کنند هم از اعدامی های آیندتون هستند چرا که اکثرنشون قاتل و شکنجه گر متجاوز دزد کلاهبردار نژادپرست دروغگو و اراذل و اوباش فاسد و فاسق و تروریست هستند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار