معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از پیش بینی خرید ۲۵۰ هزار تن گندم در این استان خبر داد.

ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل؛ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل گفت: قیمت خرید تضمینی گندم همه ساله از سوی دولت تعیین می‌گردد که برای سالجاری این قیمت هزار و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این نکته که قیمت گندم از نرخ مصوب تعیین شده فراتر نخواهد یافت از کشاورزان خواست از انبار کردن گندم و فروش به امید بالا رفتن قیمت خودداری نموده و محصول گندم خود را به مراکز خرید تعیین شده تحویل نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۶ میلیون تن گندم از کشاورزان استان خریداری گردیده است اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

عزیزی به دلایل کاهش این میزان اشاره کرد و تصریح کرد: کاهش ده درصدی سطح زیر کشت گندم و جایگزینی کشت دیگر محصولات، کاهش ۳۰ درصدی محصولات دیم بویژه در شمال استان به دلیل بارندگی‌های کم و تنش آبی بوجود آمده و کاهش وزنی دانه‌های گندم و نیز سرمازدگی محصولات در مرکز و جنوب استان را از دلایل عمده کاهش میزان خرید تضمینی گندم عنوان کرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل همچنین از پرداخت مبلغ گندم‌های خریداری شده به کشاورزان خبر داد و بیان داشت: مطالبات گندم کاران استان از طریق شعب منتخب بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل این امر دو هفته بعد از ثبت در سامانه تعیین شده به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

کاهش ده درصدی سطح زیر کشت گندم در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.