در حالی که حدود دو ماه دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مانده است، مجلس افغانستان به زودی روند رای اعتماد به سرپرست های 13 وزارتخانه را آغاز می کند.

مجلس افغانستان روند رای اعتماد به سرپرست های 13 وزارتخانه را کلید زدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که حدود دو ماه دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مانده است، مجلس افغانستان به زودی روند رای اعتماد به سرپرست های 13 وزارتخانه را آغاز می کند.

در حال حاضر 13 وزارتخانه دفاع، داخله، معارف، اطلاعات و فرهنگ، تجارت، تحصیلات، معادن، انرژی و آب، خارجه، حج و اوقاف، مخابرات، شهرسازی و کار و امور اجتماعی هم اکنون توسط سرپرست اداره می‌شوند. همچنین چندین نهاد دیگر از جمله دو عضو دادگاه عالی نیز به رای اعتماد مجلس نیاز دارند.

امیر خان یار، معاون اول مجلس افغانستان اعلام کرده است که اسناد 9 وزیر پیشنهادی به مجلس رسیده که از سوی پنج کمیسیون مربوطه مجلس بررسی خواهند شد.

وی افزود که پس از بررسی اسناد این وزرای پیشنهادی، روند معرفی و رای اعتماد به آنها آغاز خواهد شد.

تاکنون مشخص نیست که 9 وزیر پیشنهادی که اسنادشان به مجلس فرستاده شده کدامند اما پیش از این گفته شده بود که اسناد نامزد وزرای امور داخله، دفاع، معارف و اطلاعات و فرهنگ و دو عضو دادگاه عالی به مجلس رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.