وزیر صمت گفت: همه واحد‌های تولیدی و صادراتی امسال می‌توانند ۵۰ درصد کالا وارد کنند و نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه رفع موانع تولید غرب مازندران رونق تولید را وظیفه همه دانست و گفت: مسئولان باید تلاش کنند موانع و مشکلات تولیدکنندگان را رفع کنند تا رونق هر چه بیشتر تولید را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امر توسعه در مازندران را نباید متوقف کنیم افزود: باید با نظارت مستمر بر ساخت و ساز‌ها و فعالیت محدود واحد‌های معدنی دارای مجوز، از تخریب منابع طبیعی و برداشت‌های غیرمجاز جلوگیری کنیم.

رحمانی با بیان اینکه فعالیت معادن منافاتی با موضوع زیست محیطی و منابع طبیعی ندارد گفت: در بسیاری از کشور‌های دنیا که شرایط مازندران را دارند معادن فعالند، اما با توجه به پیشرفت علم و صنعت فعالان این حوزه باید به تجهیزات روز مجهز شوند تا فعالیت معدنی آن‌ها موجب نابودی منابع طبیعی و محیط زیست نشود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی مرزن آباد ظرفیت مناسبی برای تولید در استان مازندران است گفت: واحد‌های صنعتی خوبی در این شهرک فعال هستند که نیاز است برای رونق تولید، بانک‌ها از این شهرک حمایت کنند.

رحمانی به بازدید از چند واحد تولید کننده در کلاردشت و مرزن آباد اشاره کرد و افزود: متاسفانه بانک‌ها همکاری لازم برای رونق تولید در این واحد‌ها را ندارند که نیاز است در این زمینه پیگیری ویژه‌ای شود و انتظار این است بانک‌ها شخصا از واحد‌های تولیدی بازدید کنند.

وی گفت: در سالجاری همه واحد‌های تولیدی و صادراتی می‌توانند ۵۰ درصد کالا وارد کنند و نگرانی وجود ندارد.

واگذاری اختیارات بازرگانی به صمت سبب کنترل بهتر بازار می‌شود

رضا رحمانی ظهر امروز در پایان جلسه رفع موانع تولید در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره مصوبه واگذاری اختیارات بازرگانی از وزارت کشاورزی به وزارت صمت افزود: این مسئله سبب تمرکز تولید می‌شود هرچند بخشی از اختیارات واگذار شده است امابه نظرم باعث خدمت رسانی، برنامه ریزی بهتر، کنترل بازار می‌شود و قائم مقامی در این زمینه منصوب ده است.

وی تأمین نقدیگی به واحد‌ها را از الزامات تولید بیان کرد و گفت: تأمین نقدینگی و بازار فروش از مسائل است و ۸۰ تا ۸۰ درصد نقدینگی از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود.

وزیر صنعت درباره رفع موانع تولید گفت: تأمین نقدیتگی واحدها، تأمین بازار و فروش را از جمله دغدغه‌ها برشمرد و گفت: تأمین منابع مالی متکی بر بانک محوری است، ولی درپی راهکاری هستیم که از شیوه‌های جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در تولید داریم و امسال نیاز به نقدینگی بیشتر شده است، افزود: خوشبختانه بسیاری از کالا‌ها توجیه صادراتی دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم و طبق قانون ۴۰ درصد تسهیلات باید در حوزه صنعت و معدن تخصیص داده شود و بانک‌ها قول همکاری داده‌اند.

 

 

انتهای پیام/آ

 

برچسب ها: وزارت صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.