برداشت ۱۸ هزار تن گندم و جو از اراضی کشاورزی سمیرم

رییس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیرکشت امسال در شهرستان سمیرم ۱۸ هزار تن گندم و جو برداشت شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد تیموری رییس جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زیرکشت امسال در شهرستان ۱۸ هزار تن گندم و جو برداشت شود.

احمد تیموری با بیان اینکه سمیرم رتبه نخست سطح زیرکشت زراعت استان را دارد افزود: سطح زیرکشت شهرستان نسبت به سال گذشته پنج هزار هکتار و تولید گندم هم نسبت به پارسال پنج هزارتن افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشتر سطح زیرکشت زراعت شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص یافته افزود: از ۱۸ هزار هکتارسطح زیرکشت زراعت، ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم و دو هزار هکتار زیر کشت جو رفته که سرمازدگی و بارش ناکافی در اردیبهشت، میزان عملکرد دیم زار‌ها کاهش داده است.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم با بیان اینکه برداشت گندم از اواخر تیر آغاز و تا پایان مرداد ادامه داردگفت: همزمان با برداشت گندم، جهاد کشاورزی ۵ مرکز خرید تضمینی و تعاون روستایی را در شهرستان فعال کرده که پیش بینی می‌شود این مراکز خرید ۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم، خریداری کنند.

تیموری تصریح کرد: با هدف بالا رفتن میزان تولید، امسال ۴۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم میهن، سرداری، هما و پیشگام و جو مهتاب و آپیدر و هزار و ۴۰۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده است.

او به تشویق کشاوزان سمیرمی برای بیمه محصول در حوزه زراعت هم اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ درصد محصولات کشاورزی امسال زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

شهرستان سمیرم چهار شهر، چهار بخش و ۱۲۰ روستا با ۲۲ هزار هکتار زراعت از قطب‌های کشاورزی استان است که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

 

آغاز برداشت گندم در سمیرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار