محاکمه رئیس‌جمهور سابق سودان به اتهام فساد چهارشنبه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد، محاکمه عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق سودان به اتهام فساد چهارشنبه آینده آغاز می‌شود.

البشیر با اتهام فساد، در اختیار گرفتن ارز و کسب ثروت حرام مواجه شده است.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز در برابر خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است. تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی هستند.

نیرو‌های پلیس سودان چندی پیش به محل تجمع و اسکان معترضان در نزدیکی اداره کل نیرو‌های مسلح این کشور حمله کردند و با خشونت تمام اعتراض‌های مردم را سرکوب می‌کنند. بنا بر آخرین گزارش‌ها دست‌کم ۱۱۵ نفر در اثر خشونت‌های پلیس و نیرو‌های امنیتی شورای نظامی حاکم کشته شده‌اند.

به گفته بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، تصمیم شورای نظامی انتقالی سودان به سرکوب خشن معترضان با سفر مقامات ارشد این شورای نظامی به کشور‌های عربستان، امارات و مصر و دیدار با مقامات این کشور‌ها در ارتباط است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار