یکی از روش‌های دزدی که دزد کاری می‌کند تا شما شریک جرم او شوید و ...

آخرین متد کلاهبرداری!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به تازگی درباره روش جدید کلاهبرداری در فضای مجازی صحبت می‌شود که لازم است تمام افراد جامعه مراقبت بیشتر داشته باشند تا ناخواسته شریک جرم کلاهبردار نشوند.

۱. در حالی که در خانه نشسته اید پیامک واریز مبلغی بین یک تا سه میلیون تومان به حساب شما می‌آید و در حالی که شما به دنبال واریز کننده می‌گردید فرد ناشناسی زنگ می‌زند و ادعا می‌کند اهل شهرستان است و پولی را که قرار بوده به حساب برادرش واریز کند، اشتباهی به حساب شما واریز کرده است.

۲. فرد تماس گیرنده درخواست می‌کند به شماره کارتی که به شما می‌دهد پول را واریز کنید تا برادرش بتواند پدر بیمارشان را از بیمارستان ترخیص کند یا هر دلیل دیگری که دل شما را به رحم بیاورد تا هر چه زودتر پول را واریز کنید.

۳. پولی که به حساب شما واریز شده، پیش پرداخت یک معامله است که فرد تماس گیرنده از کسی گرفته و شماره کارت شما را به او داده است و حالا به دروغ گفته پول را اشتباه به حساب شما واریز کرده است.

۴. تماس گیرنده کالای دیگری خریده و برای تحویل گرفتن آن نیاز دارد پولی را که به حساب شما واریز شده به حساب صاحب کالا واریز کند.

۵. کلاهبرداری که با شما تماس گرفته بود حالا بدون این که از خود ردی به جا گذاشته باشد صاحب کالایی شده که با پول دیگری خریده است.

۶. در بررسی‌های پلیس، شما که پول به حساب تان واریز شده و فروشنده‌ای که پول به حسابش واریز شده متهم به کلاهبرداری هستید.

درصورتی که وجهی به حساب تان واریز و با شما تماس گرفته شد که آن را به حسابی انتقال دهید، سعی کنید تا ۴۸ ساعت آن را نزد خود نگه دارید و بعد به شماره حسابی که پول برایتان واریز کرده، پول را واریز کنید و فیش آن را هم نزد خودتان نگه دارید تا در صورت لزوم به مراجع ذی ربط ارائه دهید.

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار