ده‌ها نفر از مردم گینه در پی قتل ممدو باری، یک تبعه گینه‌ای در فرانسه در حمله‌ای نژادپرستانه در برابر سفارت فرانسه در کوناکری، پایتخت گینه تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم گینه دربرابر سفارت فرانسه در اعتراض به قتل یک تبعه گینه‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ده‌ها نفر از مردم گینه در پی قتل ممدو باری، یک تبعه گینه‌ای در فرانسه در حمله‌ای نژادپرستانه در برابر سفارت فرانسه در کوناکری، پایتخت گینه تظاهرات کردند.

معترضان پس از تجمع در برابر سفارت فرانسه، با آرامش محل را ترک کردند.

فرانس ۲۴ بخشی از اظهارات یکی از نزدیکان باری را پخش کرد. وی تاکید کرد که تجمع کنندگان متوقف کردن نژادپرستی توسط مقامات فرانسوی را خواستار هستند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت: «چرا کسی به هموطن ما حمله می‌کند و وی را تا سرحد مرگ کتک می‌زند، اما کسی برای جلوگیری از این اتفاق کاری انجام نمی‌دهد. ما این را درک نمی‌کنیم.»

در همین حال مخالفان نژادپرستی با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف فرانسه قتل نخبه سیاهپوست را که با اهداف نژادپرستانه صورت گرفته بود، محکوم کردند.

در منطقه روان عصر روز جمعه راهپیمایی آرام برگزار شد. این راهپیمایی در بزرگداشت ممدو باری آموزگار و محقق گینه‌ای که مورد حمله قرار گرفت و جانش را از دست داد، برگزار شده است.

وی دکترای خود را به تازگی اخذ کرده و مورد تشویق هیئت ژوری قرار گرفته بود. ممدو باری در پی حمله فردی که تعادل روانی نداشت، جان خود را از دست داد.

عامل حمله به باری هم اکنون در بیمارستان روانی بستری است. ممدو باری پدر یک دختر دو ساله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار