مدیر جهاد کشاورزی آمل از مبارزه با بلاست برگ و خوشه ۱۴ هزار هکتار از شالیزار‌های آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از مبارزه با بلاست برگ و خوشه ۱۴ هزار هکتار از شالیزار‌های آمل خبر داد و گفت: زمان مبارزه شیمیایی برای کنترل بیماری بلاست روی ارقام حساس در مرحله ۳۰ درصد ظهور خوشه است.

وی با بیان اینکه بلاست برنج یکی از مهمترین بیماری‌های برنج در اکثر کشور‌های برنج خیز از جمله ایران محسوب می‌شود، افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب فعالیت قارچ عامل بیماری بلاست برگ و خوشه برنج و شیوع این بیماری، کارشناسان مروج پهنه شهرستان آمل نظارت دقیقی بر ۳۷ هزار و ۶۷۸ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان دارند.

اسلامی گفت: مصرف بی رویه کود‌های ازته باعث گسترش بیماری‌ها می‌شوند، لذا بایستی با نظر کارشناسان تغذیه نسبت به کاربرد آن اقدام شود

مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود: کشاورزان برای حفظ محیط زیست و تولید محصول سالم، بدون نظر کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی از انجام مبارزه شیمیایی خودداری کنند.

اسلامی گفت: تاکنون مبارزه با بلاست برگ در ۵ هزار و ۸۷۰ هکتار و بلاست خوشه در ۹ هزار هکتار با سموم توصیه شده کارشناسان حفظ نباتات این شهرستان انجام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب، رشد آفت و فنولوژی گیاه مبارزه با بلاست خوشه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ م

مبارزه با بلاست برگ و خوشه ۱۴ هزار هکتار از شالیزار‌های آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.