بسته اخبار حوادث امروز ۵ مرداد ماه ۹۸؛

آتش سوزی ۲ واحد مسکونی/ دستگیری حفاران غیر مجاز به همراه دستگاه فلزیاب / کشف محموله شکر قاچاق

مهم‌ترین حوادث امروز ۵ مرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه (۵ مرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش سوزی ۲ واحد مسکونی در لاهیجان

حمید خیراندیش، مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان امروز گفت: ۲ خانه در بلوار شهید انصاری شهر لاهیجان در آتش سوخت.

وی افزود: ۱۴ آتش نشان با ۶ خودروی اطفای حریق شعله‌های آتش را که از ناحیه سقف این ۲ خانه زبانه می‌کشید خاموش کردند.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان، با اشاره به اینکه این آتش سوزی به ۲ خانه مجاور نیز خسارات جزئی وارد کرد، گفت: سقف‌های به هم پیوسته، نبود دیواره آتش بُر و کوچه باریک محل حادثه، موجب گسترش آتش سوزی و سخت شدن عملیات اطفای حریق شد.

خیراندیش، با اعلام اینکه این حادثه خسارات جانی نداشت، تصریح کرد: علت و میزان خسارت مالی آتش سوزی ۲ خانه در بلوار شهید انصاری شهر لاهیجان در دست بررسی است.


دستگیری ۴ حفار غیر مجاز و یک دستگاه فلزیاب در شهرستان رودسر

سرهنگ علی گلپور، فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۴ فرد متخلف به دلیل حمل غیر قانونی دستگاه فلزیاب و اقدام به حفاری غیر مجاز در رودسر دستگیر شدند.

وی افزود: در پی گزارش اهالی محلی به نیرو‌های پایگاه حفاظتی شهرستان رودسر، مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری و به قصد حفاری غیر مجاز نیرو‌های پایگاه حفاظتی با هماهنگی با ماموران فرماندهی انتظامی بخش رحیم آباد و اخذ مجوز مقام قضایی با ایجاد تور ایست بازرسی و تفتیش، موفق به کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری ۴ نفر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: این متخلفان به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی‌های اولیه به اتهام حمل و نگهداری غیر مجاز دستگاه فلزیاب و همچنین اقرار به قصد داشتن حفاری غیر مجاز برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی بخش رحیم آباد رودسر معرفی شدند.

کشف محموله شکر قاچاق در رشت

سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی گیلان امروز گفت: ماموران انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بازرسی از انباری در یکی از محلات شهر رشت ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی، با بیان اینکه در بازرسی از این انبار ۸ مهر جعلی قنادی‌های شهر رشت نیز کشف و ضبط شده است، افزود: ماموران پلیس آگاهی مالک ۳۹ ساله انبار را هنگام جابه جایی کیسه‌های شکر دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: کارشناسان ارزش ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم شکر را ۲۶۴ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ رحیم شعبانی تصریح کرد: با رای بازپرس تعزیرات حکومتی قرار است شکر‌های توقیف شده در یکی از فروشگاه‌های رشت با قیمت یارانه‌ای هر کیلو گرم ۳۹ هزار ریال توزیع شود.


انتهای پیام/م. ع

بسته حوادث امروز گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.