رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه گفت : رکود، ریزش ۱۵ درصدی اشتغال مستقیم واحد‌های فعال را نیز به همراه دارد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا کارگر رئیس انجمن تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه گفت : در ایام بازسازی مناطق زلزله زده شاهد رونق قابل توجه معادن بودیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون از ۱۰۷ معدنی که در استان داریم حدود ۷۰ درصد فعال و در حال تولید مصالح ساختمانی هستند گفت : این واحد‌ها هم اکنون با حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

کارگر پیش‌بینی کرد: با اتمام بازسازی‌ها شاهد رکود ۲۰ درصد واحد‌های فعال موجود باشیم. این رکود، ریزش ۱۵ درصدی اشتغال مستقیم واحد‌های فعال را نیز به همراه دارد.

به گفته رئیس انجمن تولید کنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه، هم اکنون حدود ۳۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر به صورت غیر مستقیم در معادن سنگ لاشه کرمانشاه فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات معادن سنگ لاشه با فعالیت‌های موقت مانند بازسازی مناطق زلزله مرتفع نمی‌شود اضافه کرد: این معادن با مشکلات متعددی مواجهند که موجب می‌شود در شرایط عادی حدود ۵۰ درصد آن‌ها راکد باشد.

رئیس انجمن تولید کنندگان شن، ماسه و آسفالت کرمانشاه گفت: قرار است این معادن غیر فعال در قالب شورای معدن استان تعیین تکلیف شوند.

وی تولید مصالح بی‌کیفیت از سوی برخی از معادن و صدمه به بازار را از جمله دیگر مشکلات این حوزه برشمرد.

کارگر از محدودیت‌های مسافتی بازار مصالح ساختمانی تولیدی معادن هم یاد کرد و گفت: به دلیل هزینه حمل و نقل زیاد، در اکثر موارد ارسال این مصالح ساختمانی به نقاط دیگر کشور صرفه اقتصادی ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

رونق قابل توجه معادن

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.