مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت:بیش از ۹۳ میلیون و ۴۳۶ هزار تردد خودرو در جاده‌های آذربایجان شرقی در چهار ماه امسال ثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، علیزاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر گفت: این آمار از ۸۲ دستگاه تردد شمارآنلاین خودرو درمحور‌های مختلف استان به دست آمده که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

علیزاده گفت: ازکل ترددثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی محور‌های رفت وبرگشت تبریز- ایلخچی بابیش از ۱۵ میلیون و ۵۷۸ هزار تردد، تبریز- صوفیان با بیش از ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تردد، ایلخچی - آذرشهر با بیش از ۴ میلیون و ۵۰۶ هزار تردد و محوربناب - مراغه را با بیش ازدو میلیون و ۳۰ هزارتردد را پررفت و آمدترین محور‌های استان در چهار ماهه گذشته اعلام کرد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی محور‌های استان مجهز به دستگاه تردد شمار بر خط است، گفت: ۸۰ درصد تردد‌های خودرویی و ۸۲ درصد تصادفات در ۱۰ محور مهم یعنی ۲ هزار کیلومتر راه شریانی استان انجام می‌شود.

علیزاده افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد تصادفات استان ناشی از عوامل جاده ای، ۱۰ تا ۱۵ درصد ناشی از عوامل نقص فنی خودرو‌ها و ۷۰ تا ۷۵ درصد تصادفات به علت بی احتیاطی رانندگان و کم توجهی آنان به علایم و قوانین رانندگی است.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۹۳ میلیون تردد جاده‌ای در آذربایجان شرقی ثبت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.