مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : بوستان ویژه بانوان در شهر‌های استان و مناطق هشت گانه شهر کرمانشاه ایجاد می‌شود.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهرام کهریزی مدیرکل دفترفنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه گفت : با هدف ارتقای نشاط جامعه بانوان، توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های ورزشی در حوزه بانوان، آموزش‌های لازم در خصوص تحرک بدنی، تأمین فضا‌های ورزشی و بوستان ها، حفظ سلامت جسمی و روانی زنان و خانواده از اهداف و برنامه‌های استانداری در سال جاری است که به دستور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه این موارد بصورت مستمر پیگیری خواهد شد.

وی بیان اینکه ایجاد مکان‌های بانشاط، مناسب و امن برای استفاده بانوان یک ضرورت است، گفت : در سطح تمام شهر‌های استان و در تمامی مناطق هشت گانه کلانشهر کرمانشاه حداقل باید یک بوستان ویژه بانوان جانمایی و احداث شود.

وی بیان کرد: همه شهرداران باید در طرح‌های تفصیلی خود جانمایی بوستان بانوان را ببینند و همچنین اتاق کودک و مادر در این بوستان‌ها ایجاد و تجهیز شوند و شهرداری‌ها مکلف به مکان یابی و معرفی محل‌های مناسب برای احداث آن هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این موضوع جز اولویت‌های کاری برای شهرداری‌ها می‌باشد، اظهار داشت: شهرداری‌ها از تجربیات کارشناسان و همچنین استان‌هایی که در زمینه ایجاد بوستان بانوان موفق عمل کرده اند می‌توانند در راه اندازی این بوستان‌ها استفاده کنند.

کهریزی افزود: اکنون مجموعه کوثر در فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه بایستی توسط اداره کل ورزش و جوانان با دستگاه‌های ورزشی استاندارد تجهیز شده و بعنوان یکی از مجتمع‌های فرهنگی - ورزشی بصورت کاملاً اختصاصی در اختیار بانوان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مقرر گردید در حداقل زمان ممکن قسمتی از یکی از بوستان‌های شهر کرمانشاه محصور و تجهیز شود و در آینده نیز حدود ۱۰ هکتار در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه برای این امر اختصاص یابد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: احداث بوستان بانوان در شهر‌های استان با توجه به علاقه مندی بانوان استان در کنار ورزش‌های همگانی در ارتقای وضعیت سلامت آن‌ها نقش موثری خواهد داشت.

زهره رستمی افزود: رکن جامعه، خانواده و رکن خانواده، زن می‌باشد که اگر زمینه نشاط زن که رکن اصلی و اساسی خانواده است فراهم گردد این نشاط و سرزندگی در تمام خانواده جریان پیدا می‌کند.

 

 

انتهای پیام/د

ارتقای نشاط جامعه بانوان

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.