میلیون‌ها بچه ماهی در تالاب هامون، تلف شده اند.

مرگ و میر ماهیان در تالاب هامون/ بیش از ۹۹ درصد این ماهیان، مصرف خوراک انسانی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  میری شاهرودی سرپرست اداره کل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۹ درصد این ماهیان، مصرف خوراک انسانی ندارد و به اصطلاح هرز ماهی گفته می‌شوند.

میری شاهرودی علت مرگ و میر این ماهیان را گرم شدن هوا، کاهش سطح آب و در نتیجه کمبود اکسیژن آب بیان کرد و گفت: این اتفاق هر سال در این شرایط آب و هوایی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: اندازه هرزماهیان حدود یک سانتی متر است، اما برخی از سایت‌های خبری آن‌ها را بزرگتر جلوه داده اند.

میری شاهرودی افزود: در عین حال برنامه ریزی‌های مناسبی با همکاری مردم محلی و صیادان برای بهره وری از این ماهیان انجام شده که شامل جمع آوری بچه ماهیان خوراکی از بین این ماهیان و انتقال آن‌ها به استخر‌های پرورش و همچنین جمع آوری ماهیان غیر خوراکی برای تهیه خوراک استخر‌های پرورش ماهی و طیور است.

سرپرست اداره کل شیلات آب‌های داخلی استان گفت: چنانچه برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری برای تامین سهمیه آب تالاب هامون در برخی از نقاط تجمع ماهیان انجام شود، می‌توان به تداوم حیات آبزیان و رونق صیادی منطقه بیشتر کمک کرد.

تعدادی از صیادان منطقه هم از این که ماهیان خوراکی نیز در حال تلف شدن هستند و این موضوع بر اقتصاد خانواده هایشان تاثیر منفی می‌گذارد، گله‌مند شده اند.

این صیادان می‌گویند: اداره محیط زیست برای احیاء بخشی از تالاب هامون، آب را در قسمت‌هایی از آن رها می‌کند و این امر موجب کاهش سطح آب در مکان تجمع ماهیان و مرگ آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع

مرگ  ماهیان در تالاب هامون

برچسب ها: شیلات ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار