رئیس کانون وکلای استان اصفهان گفت:بدون تردید همانگونه که دسترسی به خدمات بیمه‌ای در حوزه سلامت و بهداشت یک ضرورت غیرقابل انکار در جوامع بشری است، دسترسی مردم به خدمات بیمه وکالت و مشاوره حقوقی نیز امری جدی و ضرورتی غیرقابل انکار است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لیلا رئیسی رئیس کانون وکلای استان اصفهان در خصوص اجرای طرح بیمه وکالت اظهار کرد: در تمام جوامع بشری دسترسی به عدالت و بهداشت قضایی، دو مقوله مهمی است که مسلما راه تحقق آن‌ها فراهم کردن زمینه‌های برخورداری و دسترسی آسان به خدمات با کیفیت قضایی و وکالتی است.

او با بیان اینکه فرهنگ‌سازی لازمه شناخت مزایای استفاده از خدمات وکالت و مشاوره است، افزود: یکی از نتایج مثبت استفاده مردم از خدمات وکالتی و مشاوره‌ای به حداقل رساندن آمار پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های انسانی و مالی هنگفت به جامعه است.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان ایجاد اعتماد به نهاد وکالت را از آثار ارزنده فرهنگ‌سازی در این زمینه دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و توجه به نهاد وکالت قطعا از مراجعه مردم به موسسات غیرمجاز و دلالان که امروزه از آفات جدی جامعه و دستگاه قضایی کشور هستند، جلوگیری می‌کند.

او با تاکید بر اینکه موضوع بهداشت قضایی یک از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور‌ها است، گفت: امروزه یکی از شاخص‌های تشخیص و ارزیابی میزان توسعه یافتگی کشورها، بهداشت قضایی است، همچنین باید توجه داشت که بهداشت قضایی تنها با آشنایی افراد نسبت به تکالیف قانونی خود و استفاده از مشاوران متخصص در این زمینه محقق می‌شود.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان دسترسی به خدمات بیمه‌ای را از ضروریات توسعه یافتگی دانست و افزود: بدون تردید همانگونه که دسترسی به خدمات بیمه‌ای در حوزه سلامت و بهداشت یک ضرورت غیرقابل انکار در جوامع بشری است، دسترسی مردم به خدمات بیمه وکالت و مشاوره حقوقی نیز امری جدی و ضرورتی غیرقابل انکار است.

او طرح بیمه خدمات مشاوره و وکالت را در راستای افزایش اشتغال‌زایی وکلای جوان مفید دانست و تصریح کرد: ایجاد زمینه دسترسی مردم به خدمات آسان وکالت و مشاوره حقوقی نیز اگر نگوییم بیشتر از موضوع بیمه بهداشت و سلامت، به همان میزان حائز اهمیت است و افراد جامعه حق دارند از مزایای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای در موضوع وکالت و مشاوره در تامین زندگی مطلوب فردی و اجتماعی آنها، برخوردار شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بیمه وکالت بر دو پایه مردم و وکلا استوار است، اظهار کرد: همانطور که در کشور‌های توسعه یافته افراد از بدو تولد تا زمان فوت از خدمات وکالتی و قضایی برخوردارند، افراد جامعه ما هم حق دارند از خدمات بیمه مشاوره و وکالت برخوردار باشند که به واسطه طرح بیمه وکالت زمینه بهره‌مندی افراد از خدمات وکالت و مشاوره فراهم خواهد شد.

او در خصوص ایجاد تفاهم‌نامه کانون وکلا در خصوص بیمه مشاوره و وکالت گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه سراسری اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری با بیمه کوثر منعقد شده است و باعث افتخار است که استان اصفهان در راستای تحقق بهداشت قضایی پیش قدم بوده و پایلوت اجرای طرح بیمه وکالت است.

او با ابراز تاسف از تبلیغات سوء علیه کانون‌های وکلا تصریح کرد: امروز کانون‌ها متهم به انحصارطلبی می‌شوند که این موضوع را به بهانه طرح حذف آزمون وکالت و کمبود وکلا مطرح کرده‌اند، این در حالی است که وکلای جوان ما اکنون با مسئله بیکاری روبه‌رو هستند.


انتهای پیام/م

 

صحبتهای رئیس کانون وکلای استان اصفهان درخصوص اجرای طرح بیمه وکالت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.