۹ هزار متر از این مسیر ساخته شده و بیش از ۴ هزار متر نیز به دلیل آسیب‎دیدگی‎‏ها مجدد رنگ‎آمیزی و بهسازی شده‎اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جلال قربانی شهردار منطقه ۲ مشهد گفت: ترویج فرهنگ دوچرخه‎سواری نیاز به ایجاد زیرساخت‎‏ها و فضا‌های مناسب دارد که شهروندان بتوانند بدون دغدغه و به‎ راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

او ادامه داد: به دلیل نیاز جامعه به ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری، تردد کمتر خودرو‌ها در شهر و کاهش میزان آلاینده‎های شهری شهرداری این منطقه تاکنون اقدام به ساخت و بهسازی بالغ بر ۹ هزار مترطول مسیر دوچرخه کرده است.

شهردار منطقه ۲ مشهد با اشاره به مسیر‌های مصوب ویژه دوچرخه سطح منطقه ۲، گفت: برای این منطقه بیش از ۱۶ هزار متر مسیر دوچرخه تعریف و تصویب شده که شامل شریان‎‏های اصلی منطقه اعم از بولوار‌های فردوسی، قرنی، موسوی قوچانی، خیام شمالی، فرامرز عباسی، ابوطالب، آیت‎‏الله عبادی، هدایت و ... است.

قربانی افزود: تاکنون قریب به ۹ هزار متر از این مسیر ساخته شده و بیش از ۴ هزار متر نیز به دلیل آسیب‎دیدگی‎‏ها مجدد رنگ‎آمیزی و بهسازی شده‎اند و این روند تا رسیدن به هدف نهایی ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: شهرداری منطقه ۲ فقط در سال ۹۷ با اعتبار ۴ میلیارد ریالی ۱۱۰۰ متر مسیر دوچرخه را ساخت و ۵۵۰۰ متر را نیز بهسازی و مرمت کرده است.

شهردار منطقه ۲ مشهد با اشاره به اقدامات سال ۹۸، گفت: در سال جاری تاکنون ۶۰۰ متر مسیر دوچرخه از بولوار موسوی قوچانی تا میدان فردوسی با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال ساخته شده و در ادامه سال نیز بهسازی و بازسازی مسیر دوچرخه خیام شمالی و پارک خطی چراغچی و ساخت مسیر دوچرخه ابوطالب انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.س

ساخت مسیر دوچرخه سواری برای رکاب زنان مشهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.