مهم‌ترین حوادث امروز ۷ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۷ مردادماه سال ۱۳۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هکر ۱۵ ساله در دام پلیس فتا شهرستان کازرون

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از شناسایی و دستگیری دانش آموز ۱۵ ساله که بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام را هک کرده بود خبر داد.

این مقام انتظامی ادامه دادند: این دانش آموز با بهره گیری از آموزش‌هایی که در فضای مجازی فراگرفته بود اقدام به هک کردن بیش از ۲۰۰ صفحه اینستاگرام کرده بود که به تازگی موفق به طراحی و ساخت درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) و... شده بود و در مراحل آزمایش این صفحات و قبل از ارتکاب جرمی در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: یکی از وظایف پلیس فتا رصد مستمر فضای مجازی و شناسایی پیشدستانه مجرمین در این فضای است، لذا در این خصوص به افرادی که در فضای مجازی به مال و آبروی مردم صدمه وارد می‌کنند هشدار دادند چشمان تیز بین پلیس همواره در کمین شما می‌باشد و با اقتدار از خانواده‌های ایرانی حراست خواهند کرد.

وی، در خصوص دستگیری این دانش آموز عنوان کرد که این دانش آموز قطعا استعداد‌های نهفته زیادی دارد که در مسیر اشتباهی قرار گرفته است، عدم آشنایی خانواده با فضای مجازی و عدم نظارت کافی یکی از مهمترین دلایل گرایش و ورود ایشان به این مسیر است.

سرهنگ عبادی نژاد بیان کرد:  این دانش آموز پس از طی مراحل قضایی و اعلام حکم نهایی دادگاه، به عنوان پلیس افتخاری به کار گرفته خواهد شد و انشاالله با راهنمایی‌های کارشناسان پلیس فتا استفاده این دانش آموز از فضای مجازی در مسیر درستی قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان از خانواده‌ها درخواست کردند نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را یاد بگیرند و زمانی را صرف آموزش رفتار صحیح در فضای مجازی برای فرزندان خود کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آنرا از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

نجات معجزه آسای جوان فسایی پس سقوط از کوه

جوان فسایی پس از سقوط از ارتفاع هزار متری نجات یافت.

مسئول روابط عمومی اورژانس فسا گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۵ در خصوص سقوط فردی از ارتفاعات تنگ سلمان کوه‌های سروک بخش ششده و قره بلاغ تیم امدادی پایگاه اورژانس شهر قره بلاغ به محل حادثه اعزام شد.

علیپوریان افزود: در این‌حادثه جوان ۳۵ ساله اهل روستای سروک از توابع بخش ششده و قره بلاغ فسا پس از سقوط از ارتفاع هزار متری تنگ سلمان به صورت معجزه آسایی نجات یافت.

وی ادامه داد: پس از رسیدن آمبولانس به دامنه کوه و طی مسافت ۲ کیلومتر پیاده روی، مصدوم توسط افراد بومی و تکنسین‌های اورژانس شناسایی و پس از اقدامات اولیه از قبیل کلار گردنی، نصب سرم وحمل با بک بورد به داخل امبولانس انتقال و برای ادامه درمان به بیمارستان فوق تخصصی، ولی عصر فسا اعزام شد.

کشف سیگار قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک کامیون و کشف ۳۸۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل بار مظنون و ضمن توقیف در بازرسی از آن، ۳۸۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

هیوندا ۵ میلیاردی قاچاق در جهرم توقیف شد

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک کامیون یدک کش و کشف یک سواری هیوندا خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان جهرم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک کامیون حامل خودروی خارجی مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی متوجه شدند که خودرو هیوندا فاقد هرگونه مدارک و اوراق گمرکی می‌باشد و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۳۶ واحد صنفی متخلف در نور آباد ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۳۶ واحد صنفی متخلف طی ۲ ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام  بیان داشت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، ْ ماموران پلیس امنیت عمومی از واحد‌های صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این بازدید‌ها از تعداد ۱۰۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد و ۳۶ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط انتظامی و نداشتن پروانه کسب پلمب شدند و برای ۶۶ واحد دیگر تذکر و اخطاریه در خصوص رعایت قوانین صنفی صادر شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار