یک شکارچی به جای شکار گراز در منطقه گشانی تویسرکان رفیق خود را مورد هدف قرار داد که منجر به مرگ وی شد.

شکارچی،شکار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد معصومی ،فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: چند جوان پس از دریافت مجوز شکار گراز از اداره کل حفاظت محیط زیست همدان و هماهنگی با اداره محیط زیست تویسرکان به باغ های اطراف منطقه گشانی مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: آنها که لباس استتار بر تن داشتند در باغ پرا کنده شده تا بتوانند این گونه جانوری را شکار کنند.

سرهنگ معصومی ادامه داد: در این هنگام یکی از شکارچیان متوجه حرکت شاخ و برگ ها شده و با این تصور که گراز در پشت آن قرار دارد به سمت آن شلیک می کند.

وی عنوان کرد: نوع اسلحه ساچمه ای بوده که بر اثر اصابت به ناحیه کمر موجب مجروح شدن یکی از شکارچیان شده و پس از انتقال به بیمارستان وی جان می بازد.

فرمانده انتظامی تویسرکان در ادامه گفت: این موضوع توسط رفیق های جان باخته به ماموران کلانتری اطلاع رسانی شده و آنها برای بررسی موضوع در محل حضور می یابد.

مهدی صفی خانی ،معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان نیز گفت: پروانه شکار گراز تنها در فصل های خاص آن هم برای برخی اقلیت های دینی صادر می شود.

وی افزود: اما در صورت افزایش جمعیت برخی از گونه های زیانکار و آسیب زدن به مزارع مردم، برای کنترل جمعیت آنها مجوز صادر شده که از آن تحت عنوان «میرشکار» یاد می شود.

صفی خانی بیان کرد: مجوز «میر شکار» در صورتی صادر می شود که اجازه صدور پروانه در آن فصل نباشد و این مجوز بنا به درخواست محیط زیست و متقاضی صادر می شود.

وی در ادامه گفت: هنگام صدور مجوز «میر شکار» تعداد شکار، ساعت، روز و نوع اسلحه نیز مشخص می شود.

انتهای پیام/ ش

شکارچی در دام دوستش افتاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.