سرسنگی گفت: هدف از اجرای طرح باشگاه دانش‌آموزی، ارتباط هرچه بیشتر با دانش آموزان بوده که راهکاری مطلوب برای دانشجویان است.

باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران راهی برای کمک به دانشجویان آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره "روزی با دانشگاه تهران" فردا برگزار می‌شود. برای اجرای این طرح از سه سال پیش برنامه‌ای ریزی کردیم. در این طرح در‌های دانشگاه بر روی تمام افراد باز می‌شود و می‌توانند با کار‌های دانشگاه آشنا شوند که دانش آموزان نیز در این روز جزو مهمانان ما هستند.
 
وی ادامه داد: دانش آموزان می‌توانند از نزدیک امکانات دانشگاه تهران را ببیند. سعی می‌کنیم با توجه به جیب خالی دانشگاه، برنامه خوبی برگزار کنیم.

سرسنگی افزود: ۸ هزار و ۹۴۱  متقاضی برای بازدید داریم که در این طرح ثبت نام کردند و معمولا ۲ الی ۳ هزار نفر هم به این طرح افزوده می‌شود که طبق بررسی‌ها، بالغ بر ۱۰ هزار نفر بازدید خواهیم داشت. تمام افرادی که در دانشگاه هستند، آمادگی لازم برای همکاری در این طرح را دارند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: پردیس دانشکده فنی، پردیس علوم و پردیس هنر بیشترین تمایل را برای شرکت در این طرح دارند. 
 
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، ارتباط هرچه بیشتر با دانش آموزان است، افزود: حدود ۲ سال است که روی این طرح کار شده است. از یک ماه قبل تاسیس این باشگاه به امضای دانشگاه تهران رسید و باشگاه دانش آموزی دانشگاه تهران تاسیس شد.
 
سرسنگی  تصریح کرد: ارائه مشاوره‌های تحصیلی، شغلی و خودشناسی، شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد، مشاوره به دانش آموزان و آشنایی دانش آموزان با رشته‌ها و حمایت از دانش آموزان از دیگر اهداف این باشگاه است. سنجش ویژ‌گی‌های شخصیتی افراد یکی از کار‌های مهم برای دانش آموزان است.
 
وی با بیان اینکه مناطق محروم امکانات خوبی ندارند و نمی‌توانند در  این کلاس‌ها شرکت کنند، گفت:  برای این مناطق، سهمیه‌ای خاص در نظر گرفتیم.
بیشتر بخوانید: تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه تهران/ همکاری بین دانشگاهی یک ضرورت گریز ناپذیر است
سرسنگی افزود: اعضای باشگاه پس از گذراندن دوره به تناسب نوع عضویت، گواهینامه رسمی از دانشگاه تهران دریافت خواهند کرد؛ شعار امسال دانشگاه تهران، دانشگاه نخبگان است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: در سال تحصیلی که گذشت فعالیت فرهنگی ورزشی بسیار گسترده‌تر شد و باتوجه به اینکه مشکلات مالی داشتیم، توانستیم مجموعه فعالیت فرهنگی، اجتماعی را افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: برنامه فرهنگ دانشگاه تهران را در سال تحصیلی جدید برگزار خواهیم کرد. انجمن علمی دانشجویی، بخش نشریات دانشجویی، دانشگاهیان برتر در این بخش شرکت خواهند کرد.
 
سرسنگی افزود: بحث فعالیت دانشگاه در حوزه اخلاق حرفه‌ای مهم است، به همین منظور دبیرخانه ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران تاسیس شده است. خیلی از دانشگاه‌های بزرگ تهران یک نظام نامه اخلاقی دارند و از نوع رابطه استاد با دانشجو، کارمند با استاد و استاد با کارمند است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران بیان کرد: تولید ادبیات در حوزه اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه یکی از کار‌های دبیرخانه در دانشگاه است؛ وظیفه دیگر این دبیرخانه برگزاری نشست و همایش کارگاهی است و همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار را برگزار می‌کند.

۳۰ مهر آخرین مهلت ارسال آثار به همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار

وی گفت: همایش ملی دانشگاه اخلاق مدار ۲۶ آذر امسال برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ مهر به دبیرخانه دانشگاه تهران ارسال کنند.
 
سرسنگی با بیان اینکه بحث گسترش فعالیت دانشجویی بسیار مهم است، گفت: باید در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی کاری کنیم و اردو برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم تا دانشجویان بتوانند به مناطق محروم بروند و کارهای مختلف آموزشی، عمرانی و غیره انجام دهند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران افزود: توزیع مواد آموزشی برای مناطق محروم بسیار مهم است، همچنین توسعه شاخص‌های قرآنی در دانشگاه اهمیت دارد. باید تلاش کرد که فعالیت قرآنی توسعه پیدا کند.
 
وی گفت: آیین نامه استاد مشاور انجمن علمی در سال جدید تصویب شد. همچنین اعضای هیئت علمی باید برای تدریس و مدیریت، آموزش های لازم را  ببینند  و با روش تدریس نوین، آشنا شوند.
 
سرسنگی با اشاره به طرح آیین نامه استاد مشاور و ایثارگر، گفت: حداقل ۵ دانشجوی ایثارگر تحت پوشش این برنامه خواهند بود؛ همچنین مناظره دانشجویی در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.
 
معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه تهران در پایان گفت: برنامه متنوعی بین کشورهای AUAP برگزار خواهیم کرد. بحث سامان بخش "موت‌کورت" از دیگر کارهای اجرایی دانشگاه تهران است، شورایی را برای مشکلات دانشجویان و خوشه اجتماعی تشکیل دادیم تا فعالیت های دانشگاه را رصد و پیش از بروز مشکل، دانشگاه را باخبر کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار