بستن ۲۹۰ حلقه چاه‌ غیر مجاز در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با بستن ۲۹۰ حلقه چاه غیر مجاز استان، از اضافه برداشت بیش از ۸ میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد.

منصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: امسال پیش بینی شده در استان همدان ۵۰۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که تا کنون ۲۹۰ حلقه آن بسته شد.

او با بیان اینکه بیشترین چاه‌های آب غیر مجاز مسدود شده استان مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۹۶ حلقه چاه است، افزود: از سال ۱۳۹۳ به منظور حفظ منابع آب زیر زمینی انسداد چاه‌های غیر مجاز را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون ۳ هزار و ۷۷۳ حلقه چاه غیر مجاز با ۲۶۵ میلیون متر مکعب آبدهی مسدود شده است .

استان همدان دارای ۸ دشت است که همه آن‌ها دشت‌های ممنوعه معرفی شده اند و طی ۱۰ سال گذشته در دشت کبودراهنگ به دلیل افت منابع آب زیر زمینی چندین فروچاله شکل گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اصلاح پروانه‌های چاه‌های مجاز ، با کاهش میزان برداشت آب متناسب با وضعیت هر دشت استان را از دیگر برنامه های این شرکت برای حفظ منابع آب عنوان کرد و افزود : با این روش  امسال ۲۰ میلیون متر مکعب آب چاه ها ی مجاز هم ذخیره شده است.

ستوده از نصب  ۴ هزار و ۵۰۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب خبر داد و گفت : ۷۵ درصد آن‌ها روی چاه‌های کشاورزی نصب شده  و امسال با نصب کنتور‌های هوشمند هم از هدر رفت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ا

نصب  ۴ هزار و ۵۰۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های آب استان همدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.