مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان :

اولین شناسنامه سلامت کودکان کار سمنان تدوین شد

امیر بینایی گفت: هدف از اجرای طرح شناسنامه سلامت کودکان کار پایش پنجگانه دراستان سمنان طراحی و تدوین شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: ۲۵۰ کودک کار و متکدی در شهرستان‌های سمنان و دامغان با نگاه پایش در زمینه‌های تحصیل، بهداشت و سلامت، خانواده، مهارت‌های فردی و استعدادیابی در شهرستان‌های سمنان و دامغان صاحب شناسنامه سلامت شدند.

وی با بیان اینکه هدف از شناسنامه‌دار کردن کودکان کار، مداخله به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است،افزود: ۸۰ درصد متکدیان و کودکان کار استان سمنان از اتباع بیگانه و افغان هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: مطالعات میدانی این دفتر نشان می‌دهد که عمده آسیب‌ها در محله‌ها و مناطق کمتر برخوردار و محروم که با فقر مالی و فرهنگی مواجه‌اند، تولید و سپس تکثیر و توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: فاصله طبقاتی، کاهش عدالت اجتماعی، فقر و نداری، عامل اصلی تکدی گری و کارکردن کودکان است.

بینایی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال از طریق موسسه‌های خیریه و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش تکدی گری باید برنامه ریزی شود تا کودکان کار و متکدی را به مهارت آموزی سوق داده شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از استعداد‌های افراد می‌تواند به نوعی به ارتقاء نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

نزدیک به ۸۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ درصد از مناطق استان سمنان رخ می‌دهد.

انتهای پیام / م

ایجاد اشتغال و بهره گیری از استعداد کودکان کار گامی برای ارتقاء نشاط اجتماعی 

برچسب ها: کودکان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.