مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سهم اردبیل در توسعه سیاسی اجتماعی کشور در دوران صفویه بی نظیر بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در همایش توسعه پایدار با محوریت طرح آمایش سرزمین گفت: سهم اردبیل در توسعه سیاسی -اجتماعی کشور در دوران صفویه بی نظیر بود.

وی گفت: گذشته استان اردبیل بسیار پرافتخار است و ما باید به قدری این موضوع را از جنبه‌های مختلف در استان تبیین کنیم که تمامی هم استانی‌های ما به اردبیلی بودن خود افتخار کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: استان اردبیل به رغم این که یک درصد از خاک ایران اسلامی محسوب می‌شود، ولی بیش از ۲۰ درصد گنجینه موزه میراث ملی ایران را به خود اختصاص داده و این امر نشانگر سابقه کهن و دیرین این سرزمین در میراث فرهنگی و معنوی کشور است.

فلاحی با بیان این که در سال‌های گذشته اردبیل در مسیر توسعه به جایگاه واقعی خود نرسیده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته شده، ولی سرعت توسعه استان باید بیش از این باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تبیین اهداف توسعه بر مبنای طرح مطالعاتی و کارشناسی شده برای جبران عقب ماندگی استان در چشم‌انداز ۲۵ ساله عنوان کرد و گفت: طرح آمایش برای جبران عقب ماندگی استان اردبیل در دست تهیه است و در آن گردشگری و مقولات فرهنگی در جایگاه واقعی خود مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  همچنین با اشاره به برگزاری آیین‌های گرامیداشت هفته استان گفت: این آیین‌ها همزمان با سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان و در قالب ۷۰ برنامه ویژه در حال برگزاری است که تا دهم مردادماه ادامه می‌یابد.

فلاحی بیان کرد: آیین‌های هفته اردبیل با محوریت فرهنگی و علمی و پژوهشی هدف‌گذاری شده و در همین راستا، همایش توسعه پایدار استان با محوریت طرح آمایش برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.