مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ساخت موزه منطقه‌ای یزد در مجموعه صدرالعلما نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: سال‌ها پیش کار ساخت موزه منطقه‌ای یزد بیرون از محدوده شهر با هزینه زیادی صورت گرفت، که به دلیل مناسب نبودن مکان ایجاد موزه تصمیم بر انتقال آن به داخل شهر در مجموعه صدرالعما گرفته شد.

وی  با بیان اینکه میراث فرهنگی به تنهایی قادر به تامین هزینه مرمت بنای صدرالعلما نیست، افزود: بر اساس تفاهم نامه ای، موزه ملی آلمان، مرمت اشیاء و آموزش پرسنل موزه را عهده دار شد که با توجه به اتمام این تفاهم نامه تا پایان سال جاری، در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر یزد، برای تسریع در راه اندازی این موزه، شهرداری یزد تامین بخشی از هزینه‌های آن را متقبل شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یزد، دومین استان کشور در تعدد موزه‌های خرد است، اظهار داشت: ۳۰ موزه دارای مجوز رسمی و ۲۰ مجموعه خصوصی که هنوز برای دریافت مجوز رسمی اقدام نکرده اند در استان یزد فعالیت دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه موزه‌های خرد باید در یک مجموعه جمع آوری شوند گفت: این اتفاق مردم را برای بازدید از موزه‌ها تشویق و ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/ی

بزرگترین موزه منطقه‌ای یزد در انتظار تامین بودجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار