مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از فعالیت ۳۴ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ظهر امروز در گفت: با توجه به افزایش اعضای کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل انتظار می‌رفت تا مراکز فعال در این حوزه نیز افزایش یابد که با افزایش ۳۰ درصدی اعضای کانون‌های پرورش فکری در استان اردبیل تعداد مراکز فعال نیز به ۳۴ مرکز ارتقاء یافته است.

وی بیان کرد: ۱۲۷ مربی امور فرهنگی در اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل فعال بوده که در این مراکز کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی هنری، فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و همه‌ساله با استقبال حداکثری کودکان مواجه می‌شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: ۲۳۰ هزار کتاب در کتابخانه کانون به عنوان تخصصی‌ترین کتابخانه کودک و نوجوان موجود بوده و اعضای کانون متشکل از ۶۴ هزار و ۹۲۳ نفر است که ۲۲ هزار و ۸۷۱ نفر آن به صورت ثابت خدمات مستمر می‌گیرند.

احدزاده تصریح کرد: هدف از افزایش کتابخانه‌های سیار در مناطق مختلف استان، توزیع متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم روستایی و بهره‌مندی علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در این مناطق است.

وی بابیان اینکه کتابخانه‌های سیار تنها گروه فرهنگی ارائه‌کننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، افزود: پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستان‌های اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و نمین فعالیت داشته و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن با استفاده از اعتبارات استانی انجام‌شده است.

انتهای پیام/ح

فعالیت کتابخانه های سیار در اردبیل

برچسب ها: کودکان ، کانون فکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.